Dve milijardi dolarjev vreden projekt bo prepolovil potovalni čas med letališčem Ben Gurion in terminalom 80 metrov pod mestom Jeruzalem. Okoli 40 kilometrov dolga pot je do zdaj po cesti trajala najmanj 40 minut.
Potniki na letališču so lahko prvič občudovali hitre rdeče vlake, ki potujejo s hitrostjo do 160 kilometrov na uro. Izraelski dnevnik Times of Israel poroča, da bodo vlaki prve tri mesece vozili vsake pol ure, v tem času pa bo vožnja brezplačna.
Na progi, ki poteka po gričevnatem terenu, je pet predorov in več kilometrov mostov. Železnica je po vsej razdalji obdana z ograjo in nadzirana s CCTV-kamerami, še poroča Times of Israel.
Del železnice na Zahodnem bregu
Del hitre železnice poteka skozi palestinsko ozemlje blizu vasi Beit Surik v predmestju Jeruzalema, drugi del teče skozi dolino Latrun, nekje na polovici poti med letališčem in svetim mestom. Obe palestinski ozemlji sta na Zahodnem bregu, ki ga Izrael nezakonito okupira vse od vojne leta 1967.
"Nezakonita uporaba okupiranega ozemlja"
"Žalostno je videti železnico in moderno tehnologijo na svoji zemlji, ki je ne moreš uporabljati zaradi elementa moči okupacije," je za Reuters dejal 55-letni tamkajšnji prebivalec Mohamed Al Tari. Izrael Palestincem namreč ne dovoli uporabljati letališča Ben Gurion v Tel Avivu. Palestinci, ki potujejo z letalom, tako običajno letijo z letališča v jordanski prestolnici Aman.
Glavni palestinski pogajalec Saeb Erekat je Izrael obsodil "nezakonite uporabe okupiranega palestinskega ozemlja" pri gradnji železnice in dejal, da je hitri vlak del izraelskega načrta, da "okupacijo spremeni v priključitev".
Končni cilj povezava Jeruzalema s Tel Avivom
Izraelski premier Benjamin Netanjahu je na testni vožnji pretekli teden odprtje označil za "zgodovinski trenutek, ki naznanja novo dobo za Jeruzalem in državo Izrael".
Izraelski cilj pri gradnji hitre železnice je sicer povezati administrativno središče Tel Aviv z Jeruzalemom. Pot bi s hitrim vlakom trajala manj kot pol ure. Vlak lahko po obstoječi železnici, ki jo je pred več kot sto leti zgradilo Otomansko cesarstvo, razdaljo premaga v uri in pol. Pot z avtomobilom traja najmanj eno uro.
Načrti za hitro železnico obstajajo že vse od leta 1995, a so gradnjo začeli šele desetletje pozneje. Počasen napredek je oviralo pomanjkanje financiranje in okoljski pomisleki. Dokončno odprtje 60 kilometrov dolge železnice med mestoma je bilo večkrat preloženo, dokončen datum odprtja pa še danes ni znan.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje