V rokah piratov je trenutno 16 plovil z več kot 300 člani posadke. Foto: EPA
V rokah piratov je trenutno 16 plovil z več kot 300 člani posadke. Foto: EPA
Sirius Star
Tanker je bil zajet okoli 830 kilometrov jugovzhodno od kenijske obale. Foto: EPA

Generalni sekretar Nata Jaap de Hoop Scheffer je med obiskom Gane dejal, da Natove vojaške ladje že varujejo ladje s hrano in drugim blagom, ki so namenjene v Somalijo, in nadzorujejo Adenski zaliv, da pa zavezništvo nima načrtov posredovati na tistih območjih na kopnem, kjer imajo morski roparji svoja oporišča.

Vodja ruske mornarice, admiral Vladimir Visotskij, pa je napovedal, da se bodo fregati Neustrašimij, ki je že v vodah okoli Adenskega zaliva in je pomagala preprečiti napade piratov na najmanj dve ladji, kmalu pridružilo še nekaj novih vojaških ladij.

Povečana dejavnost piratov je spodbudila tudi krizni sestanek držav ob Rdečem morju, torej Egipta, Jordanije, Savdske Arabije, Sudana in Jemna, ki v Kairu skušajo najti rešitev za težavo.

Za tanker zahtevajo 25 milijonov dolarjev
Pirati še vedno zadržujejo v soboto zajeti savdski supertanker Sirius Star, največji do zdaj ugrabljeni tanker. Tanker prevaža več kot dva milijona sodčkov nafte, kar je četrtino dnevne proizvodnje nafte te države, tovor pa je vreden več kot sto milijonov dolarjev. Ladja je skupaj s 25 člani posadke, ki jih imajo za talce, zasidrana ob somalijski obali, ugrabitelji pa zanjo zahtevajo 25 milijonov ameriških dolarjev odkupnine, zanjo so postavili desetdnevni rok. "Savdijci imajo še nekaj dni na voljo, da upoštevajo naše zahteve. Če jih ne bodo, bi bile lahko posledice katastrofalne," je dejal eden izmed piratov na krovu. Savdske oblasti so potrdile, da se z ugrabitelji pogajajo.

Spet aktualna pot okoli Rta dobrega upanja?
Letos se je število napadov somalijskih piratov na ladje močno povečalo. Od januarja so tako napadli več kot 90 plovil, 36 ugrabitev je bilo uspešnih. V sredo je nato indijska ladja potopila eno izmed piratskih ladij. Zaradi vse večje nevarnosti ladjarska podjetja opozarjajo, da bodo začela uporabljati daljšo pot, kar pomeni, da ne bodo več plula skozi Sueški prekop in Adenski zaliv, kar je glavna plovna pot med Indijskim oceanom in Sredozemskim morjem, temveč bodo uporabila pot okoli južnoafriškega Rta dobrega upanja, kar pa bi njihovo pot podaljšalo za nekaj tednov, s tem pa bi se zvišali tudi prevozni stroški.

Takšno spremembo plovne poti so že napovedali v enem izmed največjih ladjarskih podjetij, A. P. Moller-Maersku, kjer so dejali, da bodo nekatere ladje, predvsem tankerji, v nekaj dneh začele pluti ob obali Južnoafriške republike in vzhodno ob Madagaskarja.

Bo ZN poskušal umiriti stanje v državi?
Piratstvo se je razširilo predvsem zaradi nestabilnih političnih razmer v Somaliji, saj se tamkajšnja začasna vlada sooča s hudimi razprtijami. Afriška unija je zato pozvala Združene narode, naj v državo čim prej napotijo mirovne sile.

A. P.