Kosorjeva ni sprejela odstopa ministra Božidarja Kalmete, saj zadevo še preiskujejo in morajo biti predstavljene vse okoliščine, ki so privedle do tragične nesreče. Ugotovljena mora biti tudi stopnja odgovornosti oseb, ki so vključene v sistem železniške in prometne varnosti, so sporočili iz kabineta premierke.
Vlada je ponedeljek razglasila za dan žalovanja, kar pomeni, da bodo morale biti zastave na vseh poslopjih državnih in krajevnih oblasti spuščene na pol droga. Odpovedane bodo tudi vse zabavne in športne prireditve, prilagojeni pa bodo morali biti tudi radijski in televizijski programi.
Mogoči vzroki nesreče:
- Odpoved zavor (Potniki z vlaka navajajo besede sprevodnika, da je odpovedal sistem za zaviranje.)
- Onemogočeno zaviranje (Nekateri trdijo, da je zaviranje preprečilo sredstvo za zatiranje plevela, ki so ga delavci HŽ-ja posipali po tirnicah.)
- Širjenje tirnic zaradi visoke temperatuare
- Zlom na podvozju vlaka (Nagibni vlaki niso testirani na hrvaških progah, tako da obstaja možnost, da se je na ovinku zlomilo podvozje).
V splitski bolnišnici so identificirali vseh šest trupel petkove železniške nesreče pri Splitu. Na zdravljenju ostaja 13 ljudi. Iztirjenje je bilo usodno za šest ljudi, štiri Hrvate in dva tujca. Vsi štirje Hrvati so prebivali v Zagrebu, v nesreči nagibnega vlaka, ki je vozil iz Zagreba proti Splitu, pa sta poleg njih umrla tudi francoska državljanka in dvojni državljan Srbije in Španije z bivališčem v Sloveniji.
Poškodovanih 12 tujcev, tudi Slovenka
V eni najhujših železniških nesreč na Hrvaškem je bilo 55 potnikov poškodovanih, med njimi je bilo 12 tujcev, tudi 73-letna slovenska državljanka, poleg nje pa še štirje Francozi, dva Avstralca ter po en belgijski, britanski, švedski, norveški in pakistanski državljan. V nesreči je bil poškodovan tudi strojevodja vlaka, ki je bil hospitaliziran, a se je sposoben pogovarjati, tako da so policisti z njim že opravili pogovor.
Vlak, na katerem je bilo po podatkih policije 91 potnikov, se je iztiril ob 12.08 v kraju Rudine, 15 metrov pred globokim prepadom.
Uradni vzrok nesreče še ni znan
Vlak je vozil strojevodja z 20 leti delovnega staža, saj lahko nagibne vlake upravljajo le najbolj izkušeni. Nesreča se je zgodila na ravnem delu proge, ki mu sledi ovinek, kjer se je vlak tudi iztiril. Po pričanju ene izmed potnic se je vse zgodilo v nekaj sekundah. Vlak naj bi nenadoma silno pospešil in se iztiril, pri čemer je občutila udarec in hudo vročino. Na omenjenem delu proge naj bi se nesreča zgodila že leta 1966, ko je umrlo 33 ljudi.
Lokomotivi, ki je prišla na pomoč, odpovedale zavore
Pri včerajšnjem reševanju se je skoraj zgodila še druga nesreča, saj so lokomotivi, ki so jo poslali na prizorišče tragedije, odpovedale zavore, vendar se ji je uspelo ustaviti.
Hrvaške proge v slabem stanju
Strokovnjaki pravijo, da sta vzroka za nesrečo lahko dva: ali gre za napako na nagibnem vlaku, ki je sicer vozil z dovoljeno hitrostjo 90 kilometrov na uro, ali pa gre za napako na železniški progi. Stanje železniških prog na Hrvaškem je sicer po trditvah poznavalcev katastrofalno, poleg tega pa hrvaške proge niso primerne za osem nagibnih vlakov, ki jih je Hrvaška pred sedmimi leti za 34 milijonov evrov kupila od kanadskega podjetja Bombardier, piše jutarnji.hr.
Posnetek hrvaške televizije RTL, ko je delovna lokomotiva skoraj povozila reševalce.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje