Iskanje delov letala ovira slabo vreme. Foto: EPA
Iskanje delov letala ovira slabo vreme. Foto: EPA
Indonezija
Do zdaj so iz morja potegnili le 37 trupel. Foto: Reuters

Po izboljšanju vremena se je nadaljevalo iskanje airbusa A320-200, ki je s 162 ljudmi na krovu padel v morje 28. decembra med poletom iz Surabaje na indonezijskem otoku Java proti Singapurju.

Pred izginotjem z radarskih zaslonov je pilot zaprosil za polet na višji višini zaradi slabega vremena. Za zdaj domnevajo, da je najverjetneje prišlo do zaledenitve, ki je povzročila zastoj motorjev. Letalo je namreč zašlo v neurje in zrak se je naenkrat močno ohladil.

Slabo vreme ovira tudi iskanje razbitin potniškega letala in do zdaj so našli le 37 trupel, medtem ko reševalci domnevajo, da je večina trupel ostala v trupu letala. Območje iskanja so razširili, saj bi lahko močni tokovi premaknili dele letala na morskem dnu.

V soboto so pod vodo opazili najmanj štiri velike predmete, od katerih največji meri 18 metrov, leži pa na globini 30 metrov. V nedeljo so na morskem dnu zagledali še peti predmet, dolg skoraj deset metrov, a za zdaj še ni jasno, ali res pripada ponesrečenemu letalu.

V ponedeljek je indonezijska mornariška patrulja opazila del, ki bi lahko bil rep letala, v katerem sta črni skrinjici s tehničnimi podatki o poletu in posnetki pogovorov v pilotski kabini. Kapitan patruljne ladje je dejal, da gre skoraj zagotovo za rep, vendar pa ni pojasnil, ali gre za že v soboto in nedeljo opažen predmet.

Malo previdnejši je bil vodja indonezijske iskalne skupine Bambang Sulistjo, ki ni hotel potrditi, da gre za rep letala, vendar je povedal, da skušajo potrditi to domnevo.

Nova pravila
Indonezijsko ministrstvo za transport je medtem sporočilo, da so nekatere zaposlene pri kontroli zračnega prometa, ki so bili na delovnem mestu v času nesreče, premestili na druga delovna mesta za čas, ko traja preiskava.

Poleg tega je ministrstvo izdalo novo direktivo, v skladu s katero se morajo pred poletom piloti obvezno osebno zglasiti pri odgovornem za kontrolo poletov in se na štiri oči seznaniti z vremenskimi razmerami. Hkrati se bo na ta način tudi preverilo zdravstveno stanje pilota. To naj bi bila sicer splošna praksa v letalski industriji, vendar ni jasno, ali so jo izvajali v Indoneziji.

Iskanje črnih skrinjic se nadaljuje
Iskanje črnih skrinjic se nadaljuje