Po poročanju medijev se Frančišek v dokumentu bolj posveča lepoti ljubezni kot konkretnim normam, kar bi lahko bilo tarča kritik. Foto: Reuters
Po poročanju medijev se Frančišek v dokumentu bolj posveča lepoti ljubezni kot konkretnim normam, kar bi lahko bilo tarča kritik. Foto: Reuters
false
Dokument papeža Frančiška je izšel 35 let po zadnjih sklepih sinode na temo zakona in družine. Foto: Reuters
Papež Frančišek o družini in zakonski zvezi
Papež: cerkev naj bo sočutnejša do nepopolnih katoličanov

"Nikogar ne moremo obsoditi za vedno, saj tega ne narekuje evangelijski nauk! Na tem mestu ne govorim le o ločencih in ponovno poročenih, temveč o vseh, ki se znajdejo v določeni situaciji," je dejal papež Frančišek in dodal, da je treba spoštovati homoseksualce, ob tem je odločno poudaril stališče Cerkve, "ki absolutno ne izenačuje pravic istospolnih skupnosti s heteroseksualnimi zakonskimi zvezami".

V 260-stranskem dokumentu Amoris Laetitia - O ljubezni v družini (ki je nastal tudi na podlagi anketiranja laikov o temah, povezanih z zakonsko skupnostjo in družino), je papež citiral tudi Martina Luthra Kinga, argentinskega pesnika Jorgeja Luisa Borgesa in celo kultni danski film iz leta 1987 Babettina pojedina, s katerimi je hotel poudariti bolj usmiljeno in ljubečo Cerkev.

Škofje z vsega sveta so na zadnjih sinodah o družini veliko razpravljali o najspornejših vprašanjih, kot sta obhajilo za vnovič poročene ločence ali sprejemanje homoseksualcev, a niso dosegli dogovora o reformah. V dokumentu je papež strnil sklepe obeh sinod in jim je dodal svoje poglede oziroma smernice glede perečih tem.

Ustanovitev "notranjega foruma"
Največ pričakovanj javnosti je bilo glede stališča Cerkve do ponovnega povezovanja s Katoliško cerkvijo tistih katoličanov, ki so ločeni ali se ponovno civilno poročijo. Po zdajšnjem cerkvenem nauku ti ne morejo prejeti obhajila, razen če se vzdržijo spolnih odnosov z novim partnerjem, saj so v očeh Cerkve še vedno poročeni s prvim partnerjem. Edini način, da se lahko ponovno cerkveno poročijo, je, če dosežejo cerkveno razveljavitev prejšnje zakonske zveze. Gre za razsodbo Cerkve, da prejšnja zakonska zveza sploh ni obstajala zaradi razlogov, kot sta psihološka nezrelost ali odsotnost svobodne volje.

Napredna struja znotraj Rimskokatoliške cerkve je predlagala uporabo "notranjega foruma", v katerem bi duhovnik ali škof sodeloval z ločencem ali tistim, ki je ponovno poročen. To bi izvajal s posameznikom posamično ali v paru, z namenom, da bi določil, ali je ta posameznik lahko ponovno vključen v katoliško skupnost in ali lahko prejme obhajilo.

"Papež je pokazal, da so vrata odprta"
Duhovnik James Bretzke, profesor moralne teologije na bostonski univerzi, je za agencijo Reuters dejal, da čeprav papež ni izrecno dal zelene luči vključitvi ponovno poročenih katoličanov v skupnost, "so točke postavljene tesno skupaj, razumsko se jih da povezati in sklepati, da je tej možnosti pustil odprta vrata. Če vrata že niso odprta, pa je vsaj pokazal, da je pod predpražnikom skrit ključ."

Papež Frančišek je dejal, da razume stališče konservativcev, "ki zagovarjajo strožjo pastoralno oskrbo, ki ne dopušča prostora nejasnostim, da pa mora biti Cerkev pozornejša na dobro, "ki ga je mogoče najti v človeški šibkosti". "Cerkev se odzove z ljubeznijo tudi do tistih, ki živijo nepopolno življenje", vključujoč tiste, ki živijo v partnerski skupnosti, so poročeni civilno, ločeni ali ponovno poročeni.

Dokument papeža Frančiška je izšel 35 let po zadnjih sklepih sinode na temo zakona in družine. Leta 1981 je papež Janez Pavel II. svoje sklepe objavil pod naslovom Familiaris Consortio - O nalogah krščanske družine v svetu. Prvič v zgodovini Katoliške cerkve sta se s temi vprašanji ukvarjali še dve zaporedni sinodi - jeseni 2014 in lani.

Papež Frančišek o družini in zakonski zvezi
Papež: cerkev naj bo sočutnejša do nepopolnih katoličanov