Vse od revolucije so morali Kubanci za nakup novega vozila pridobiti posebno vladno dovoljenje, ki pa zdaj ni več potrebno. A kot poročajo tuji mediji, bo imelo od spremembe, ki na prvi pogled obeta veliko, koristi le malo Kubancev. Vlada ima namreč monopol nad prodajo novih vozil in zanje postavlja izjemno visoke cene, ki so za veliko večino prebivalcev te otoške države popolnoma nedosegljive.
Ukinitev omejitev glede nakupa novih avtomobilov je zadnji v nizu ukrepov, ki jih je sprejela komunistična oblast pod vodstvom Fidela Castra.
Do leta 2011 je veljalo, da so lahko Kubanci prodajali le avtomobile, ki so bili izdelani pred revolucijo 1959, za nakup novih vozil pa so potrebovali vladno dovoljenje. Zadnji dve leti so lahko avtomobile preprodajali med seboj, za nakup novega vozila ali rabljenega vozila od državno nadzorovanega trgovca pa so vseeno potrebovali vladno dovoljenje.
To so lahko pridobili le visoki uradniki, vrhunski športniki in priznani umetniki. Redka dovoljenja so bila zato zelo zaželena dobrina na črnem trgu.
Astronomske cene vozil
Kljub novosti glede nakupa avtomobilov pa ni veliko možnosti, da bi Kubanci množično kupovali nova vozila, glavni razlog za to pa so izjemno visoke cene. Kot poroča BBC-jeva dopisnica iz Havane Sarah Rainsford, je novi peugeot 508 sredi kubanske prestolnice na prodaj "že" za 193.000 evrov. To je kar osemkrat več kot bi zanj plačali v Veliki Britaniji.
Cene so izjemno visoke tudi, ko govorimo o prodaji rabljenih vozil. Pet let star Peugeot 206 je ocenjen na slabih 63.000 funtov. Za realno sliko: povprečna mesečna državna plača na Kubi je slabih 15 evrov.
Vlada je ob uvedbi sprememb dejala, da bo del dobička od prodaje novih in rabljenih vozil namenila za posodobitev javnega prometnega sistema.
Še vedno pa velja, da Kubanci in tujci ne morejo uvoziti svojih vozil na otok.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje