Zgornji dom britanskega parlamenta se namreč pripravlja na spremembe zakonodaje o evtanaziji, saj namerava "razrahljati" zakon, ki prepoveduje pomoč pri smrti umirajočim. Po besedah Welbyja sprememba dviga Damoklejev meč nad glave starejših in bolnih.
Tako se je zdajšnji canterburyjski nadškof ostro odzval na besede enega izmed njegovih predhodnikov, Georgea Careyja, ki je dejal, da nasprotuje uradnemu stališču Anglikanske cerkve in se zavzema za pravico do pomoči pri smrti.
Britanski zakonodajalci bodo v petek odločali o predlogu zakona, ki bi zdravnikom dovolil predpisati smrtni odmerek zdravil bolnikom, ki so na smrt bolni, in osebam z duševnimi težavami, ki želijo narediti samomor.
Pomoč pri samomoru pa bo še naprej kaznivo dejanje, za katerega je zagrožena 14-letna zaporna kazen. Smernice, ki jih je leta 2010 izdal vodja javnega tožilstva, sicer nakazujejo, da je malo verjetno, da bi bila oseba, ki bi izpolnila voljo umirajočega, kazensko preganjana.
Zaradi tveganja, da bi lahko bili njihovi sorodniki obtoženi kaznivega dejanja, se je v zadnjih 15 letih v Švico odpravilo okoli 200 Britancev, ki so potem na tamkajšnjih klinikah ob pomoči drugih končali svoje življenje.
Predlog novega zakona zdaj uvaja možnost, da lahko zdravnik predpiše smrtni odmerek zdravil umirajoči osebi, ki je trdno prepričana o končanju svojega življenja. Recept za smrtni odmerek bosta morala podpisati dva zdravnika.
Welby je v sobotni izdaji časopisa Times zapisal, da so mnenja podpornikov predloga zakona napačna in nevarna. Če bo zakon sprejet, bodo po njegovem mnenju številni starejši pod pritiskom svojih sorodnikov in prijateljev, ki bodo imeli finančne koristi od njihove smrti. "Zloraba, nasilje in ustrahovanje so lahko v rokah brezvestnežev počasni instrumenti, s katerimi se bo povečal pritisk na ranljive ljudi, ki jih bodo spodbujali, naj naredijo, 'kar se spodobi'," je zapisal. "Kakšno družbo bi ustvarili, če bi dovolili, da ta Damoklejev meč visi nad glavami vsake ranljive, na smrt bolne osebe v državi?"
Cerkev svoje nasprotovanje evtanaziji utemeljuje s pravico do zaščite življenja, ki da mora prevladati nad posameznikovo avtonomijo.
"Sem postavil doktrino pred sočutje?"
Nekdanji nadškof Carey, ki po novem podpira evtanazijo, je opozoril, da z nasprotovanjem reformi Cerkev tvega "promocijo trpljenja in bolečine, kar je ravno nasprotno od krščanskega sporočila o upanju". Carey je za britanski dnevnik Daily Mail dejal, da si je premislil glede evtanazije, potem ko je bil priča trpljenju več podpornikov kampanje, med njimi Tonyja Nicklinsona, ki je dolga leta trpel zaradi t. i. sindroma zaklenjenosti. Oče dveh otrok si je dolga leta neuspešno prizadeval za pravico do smrti, potem pa 16. avgusta leta 2012, ko je sodišče zavrnilo njegovo prošnjo za evtanazijo, protestno prenehal jesti. Umrl je teden dni pozneje, potem ko se je njegovo stanje zaradi pljučnice močno poslabšalo.
"Zaradi njegove stiske sem se začel spraševati o svojih motivih za stališče v prejšnjih debatah. Sem postavil doktrino pred sočutje, dogmo pred človeško dostojanstvo?" Kot je dejal Carey, ki je bil canterburyjski nadškof med letoma 1991 in 2002, si je zaradi tega premislil. "Stare filozofske gotovosti so se porušile zaradi realnosti, v kateri je prisotno nepotrebno trpljenje."
Careyjevo spremembo mnenja je toplo pozdravil tudi rabin Jonathan Romain, ki predseduje zavezništvu za dostojanstvo pri umiranju. V njem so združeni voditelji različnih verstev, ki podpirajo evtanazijo.
Če bo zgornji dom britanskega parlamenta prižgal zeleno luč predlogu zakona, bodo o njem glasovali še poslanci spodnjega doma. Večina naj bi jih glasovala po lastnem prepričanju.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje