Bruselj je Italiji namenil tudi dodatnih 13,7 milijona evrov pomoči za reševanje problematike beguncev in priseljencev. Triton po podatkih Bruslja na mesec stane od 1,5 do 2,9 milijona evrov; trikrat manj, kot je Italija porabila za Mare nostrum.
A število ljudi, ki prek Sredozemskega morja nezakonito prispejo v Italijo, še vedno narašča - po podatkih italijanskega zunanjega ministrstva je samo v prvih 45 dneh letos glede na enako obdobje lani njihovo število naraslo za skoraj 60 odstotkov.
Zaporni nalog za peterico
Italijanska policija je medtem izdala zaporne naloge za pet ljudi, ki jih sumijo, da so odgovorni za organizacijo nezakonitih poti prek Sredozemskega morja. A je malo verjetno, da bodo kdaj prišli v italijanski zapor, saj v Libiji, kjer živijo, zaradi kaotičnih razmer ni uradne avtoritete, ki bi lahko izvedla aretacijo.
Po podatkih italijanske policije je vodja peterice po rodu iz Etiopije. Skupina nadzoruje poti, ki iz Somalije prek Etiopije, Sudana in tako imenovanega vozlišča pri Kufri vodijo v Tripolis. Pot iz držav podsaharske Afrike do Italije stane od 3.000 do 5.000 evrov. Skupina plačuje beduine, ki karavane spremljajo do libijske obale; tam ljudje v zasedenih poslopjih čakajo na vkrcanje.
Za najemnine in varščino plačujejo lokalnim kriminalnim skupinam, čolne in stare ribiške barke pa domnevno kupujejo v tunizijskih pristaniščih. Etiopijec naj bi bil po podatkih italijanske policije tudi med organizatorji usodne poti 3. oktobra 2013, ko je tik pred italijanskim otokom Lampedusa v brodolomu umrlo več kot 500 ljudi.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje