Državni podjetji COMAC iz Kitajske in UAC iz Rusije sta na predstavitvi modela še neimenovanega letala na letalskem mitingu v Džuhaju sporočili, da sta začeli iskati dobavitelje za izdelavo novega letala.
Razen predstavitve modela letala podjetji nista navedli tehničnih lastnosti in načinov financiranja. Kratek opis navaja tri različice, ki bodo temeljile na osnovnem modelu z 280 sedeži in dosegom do 12.000 kilometrov.
Zahodni poznavalci menijo, da gre za politično motiviran projekt, ki bo težko prinesel rezultate, poleg tega pa bi lahko povzročil ogromne stroške.
Predstavnik COMAC-a Guo Bozhi je povedal, da bosta imeli obe državi polovični delež v skupni družbi, ki bo začela delovati še letos, sedež pa bo imela v Šanghaju, kar je skupna odločitev.
Prvič so izdelavo novega letala naznanili leta 2014, a od takrat je bilo pri projektu storjenega zelo malo. Po zadnjih sporočilih naj bi letalo krstni polet opravilo leta 2022, prve dobave pa bi lahko sledile leta 2025 ali pozneje.
Za predstavnike zahodne letalske industrije so ti cilji kar ambiciozni, a vseeno bolj realistični kot nedavni drugi letalski programi, ki so ciljali na uspeh v petih do sedmih letih, a se je nato vse skupaj zavleklo.
"Širokotrupno letalo je zelo zapleten izdelek, ki zahteva ogromno veščin in širšega industrijskega znanja," je dejal Guo, a dodal, da imata Kitajska in Rusija vsaka svoje prednosti.
Kdo bo dobavil motorje?
Ameriški podjetji Honeywell in UTC sta pojasnili, da sta se s predstavniki COMAC-a že pogovarjali o kitajsko-ruskem projektu, a podrobnosti pogovorov niso znane.
"Izbrali bomo dobavitelje, ki imajo bogate izkušnje z razvojem, katerih izdelki so svetovno konkurenčni, in ki lahko zagotovijo kakovost od razvojne faze do uporabe letala," je dejal Guo.
Glavno vprašanje je, katere motorje bodo uporabili pri letalu, pri čemer poznavalci špekulirajo, da bodo verjetno uporabljeni motorji zahodnih poznavalcev. Eno izmed ključnih vprašanj je tudi, kako se bo razdelilo delo, pri tem pa bi se lahko učili iz izkušenj projekta evropskega letala Airbus, ki se je začel leta 1970 kot konzorcij več držav in je potreboval dve desetletji, da je prišlo do opaznejšega uspeha.
Čeprav imata obe državi polovični delež v projektu, pa bo imela Kitajska po mnenju poznavalcev verjetno večji vpliv, na kar kaže tudi izbira sedeža skupne družbe v Šanghaju.
Obe državi že razvijata manjši ozkotrupni letali, ki naj bi tekmovali s priljubljenimi in najbolje prodajanimi modeli ameriškega proizvajalca Boeing in evropskega Airbusa. COMAC razvija ozkotrupno potniško letalo C919, ki bi že moralo opraviti krstni polet, vendar se je ta korak zdaj premaknil na konec letošnjega leta ali na začetek prihodnjega leta.
Letalski miting v Džuhaju se je odprl v torek s prvim javnim poletom novega lovca pete generacije J-20, ki se ponaša s tehnologijo stealth.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje