Francoski premier Francois Fillon je v sklopu ukrepov, s katerimi želi Pariz preprečiti znižanje francoske bonitetne ocene, napovedal tudi zvišanje davka na sladke pijače s 5,5 odstotka na 19,6 odstotka 1. januarja prihodnje leto.
Z višjim davkom nameravajo ubiti dve muhi na en mah - spodbuditi francoske državljane k boljši skrbi za zdravje in dodatno napolniti državno blagajno, v katero naj bi se samo od tega davka steklo okoli 120 milijonov evrov.
Davek kot udarec pri boksu
Prvi mož Coca-Cole v Franciji Tristian Farabe je zvišanje davka na sladke pijače obsodil in dejal, da bodo proizvajalci brezalkoholnih pijač plačevali za tuje grehe. Slikovit je bil Hugues Pietrini iz francoske podružnice podjetja Orangina-Schweppes, ki je davek primerjal z udarcem od spodaj navzgor v brado pri boksu.
Oglasilo se je tudi francosko telo za industrijsko trgovino ANIA in kritiziralo vlado, ker je brezalkoholne pijače primerjala s tobakom. "Obdavčenje nekaterih živil na podlagi vprašanja javnega zdravja, če so bila ta živila odobrena in jih nenehno nadzirajo zdravstvene oblasti, je preprosto nelogično in škandalozno," so sporočili iz ANIA in dodali, da za to potezo ni nobene znanstvene podlage.
Ideja o t. i. sladkem davku ni nekaj novega, saj davek že obstaja na Danskem in Madžarskem, davek na kokakolo in hamburgerje pa je uvedlo tudi nekaj ameriških zveznih držav.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje