Volkswagen je motorjem vgradil računalniški program, ki je na uradnih testih izpušnih sistemov pokazal, da gre v ozračje veliko manj škodljivih snovi, kot jih je šlo dejansko med vožnjo na cesti. Zaradi programa so bili avtomobili na cestah hitrejši in varčnejši z gorivom, zato so jih ljudje kupovali. Vendar pa so hkrati bolj onesnaževali okolje.
K omenjeni odpravnini 13,5 milijarde evrov oziroma 15 milijard dolarjev je prišteto še 2,7 milijarde dolarjev za zmanjšanje okoljske škode in dve milijardi za raziskave tehnologij za zmanjšanje izpustov.
Cena maja padla za 19 odstotkov
Dogovor naj bi danes potrdili na zveznem sodišču v Kaliforniji. Vsak lastnik avtomobila bo (odvisno od letnika) dobil od 5.100 do 10.000 dolarjev odškodnine. Volkswagen bo vsak avtomobil vzel nazaj v predelavo motorja ali pa ga bo odkupil po ceni pred razkritjem afere 18. septembra lani. Povprečna cena vozil je maja letos padla za 19 odstotkov, na 10.674 dolarjev.
Lastniki avtomobilov lahko dogovor zavrnejo in tožijo Volkswagen sami, pri čemer tvegajo, da bodo po pravdnih stroških dobili manj denarja veliko pozneje. Lahko pa dobijo tudi več, če bo Volkswagen sposoben plačati. Podjetje je aprila dalo na stran 18,2 milijarde dolarjev za odpravo posledic škandala z varanjem na izpušnih testih, v kar je po svetu vpletenih 11 milijonov vozil.
Kazenske ovadbe niso izključene
Omenjenih 14,7 milijarde dolarjev ne bo pokrilo vseh stroškov v ZDA. V ta dogovor ni vštetih 90.000 dizelskih vozil s 3-litrskim motorjem, ki so imeli malce drugačen program za varanje na izpušnih testih. Poleg tega podjetje tožijo pravosodni ministri zveznih držav, niso pa izključene niti kazenske ovadbe odgovornih posameznikov.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje