Ekipa, ki je eno leto razvijala chipolo (Jure Zdovc je drugi z leve, s telefonom v roki), se pripravlja, da bo kupcem decembra dostavila oblikovalsko dovršen proizvod, ki bo pomagal vsem tistim, ki radi pozabljajo predmete. Foto: Chipolo
Ekipa, ki je eno leto razvijala chipolo (Jure Zdovc je drugi z leve, s telefonom v roki), se pripravlja, da bo kupcem decembra dostavila oblikovalsko dovršen proizvod, ki bo pomagal vsem tistim, ki radi pozabljajo predmete. Foto: Chipolo

Ne glede na to, kolikšen bo končni znesek, se za nas ne spremeni nič, razen to, da moramo še več podpornikom poslati njihove chipole, kar pa je za nas enkratno. Po končani kampanji nas čaka veliko dela, da svojim podpornikom s Kickstarterja pošljemo nagrade, saj smo jim obljubili, da jih večina dobi nagrade do božičnega večera.

Najbrž je prav vsak že doživel, da je kje založil avtomobilske ključe in je zapravil precej časa, preden jih je našel. Foto: Chipolo

Komaj čakamo, da pošljemo chipola uporabnikom, kajti na fotografijah in v videooglasu ni videti tako dobro kot v živo.

Vedno več slovenskih podjetnikov se v časih, ko je pri nas težko dobiti bančno posojilo, odloči, da bo kapital poiskalo na spletu s pomočjo "crowdfundinga". Chipolo je izjemno uspešen. Do četrtka je zbral 170 tisoč dolarjev, danes je številka že pri 180 tisoč. Foto: Kickstarter

Malce v šali, malce zares smo se odločili, da smo, če si nekdo želi imeti prvi naš izdelek, prvi pred vsemi pa je pripravljen za to donirati veliko denarja, pripravljeni ta izdelek dostaviti na dom kar mi sami. Za zdaj še ni tako neučakanega podpornika, ampak do konca kampanje je še en teden. Vse je mogoče.

Cena Chipola je v prednaročilu 24 dolarjev (okrog 18 evrov), pozneje bo en obesek stal 35 dolarjev. Foto: Chipolo

Pogoji za uspešno Slovenijo? Da se znebimo prevladujoče kolektivne depresije in si pustimo užiti merico optimizma.

"Verjamemo, da bo leto 2014 leto tehnologije bluetooth. Zavedamo se, da Chipolo ima in bo imel hudo konkurenco, vendar verjamemo v naš izdelek, saj menimo, da nas od konkurence loči tako enkraten dizajn kot tudi napredne lastnosti aplikacije Chipolo." Foto: Chipolo

Predvsem nas veseli to, da ne čakamo, da bo država za nas poskrbela s službo, ampak službe ustvarjamo sami.

Nič več ne bo treba klicati na radio, naj vse obvestijo, da se je izgubil naš kužek ... Foto: Chipolo

Po nekaterih statistikah vsak dan porabimo približno 10 minut za iskanje stvari, ki smo jih založili. To je več kot dva dneva na leto, da ne omenjamo, koliko živcev gre zaradi naše raztresenosti. Skupina mladih slovenskih podjetnikov je zato razvila poseben obesek Chipolo, ki ga obesite na ključe, denarnico, torbico, lahko tudi na hišnega ljubljenca. S pomočjo brezžične povezave bluetooth in pametnega telefona boste po sistemu toplo-hladno vedno lahko določili njihovo lokacijo. Če slučajno ne najdemo svojega telefona, pa lahko chipolo potresemo in telefon se bo oglasil. Teden pred iztekom njihove kampanje na Kickstarterju so zbrali že 180 tisoč dolarjev, kar je 12-krat več od zastavljenega cilja! Pogovarjali smo se s članom ekipe Chipolo Juretom Zdovcem.

S projektom Uspešna Slovenija želi MMC predstaviti posameznike, podjetja in ustanove, ki so letos na različnih področjih kljub gospodarski krizi dosegli odličnost in poželi priznanje, nagrado, pohvalo. Uspešni učenci, inovatorji, podjetniki, zdravniki, znanstveniki, umetniki, športniki ... Njihovi dosežki vzbujajo upanje, da se bo Slovenija s svojo ustvarjalno močjo vendarle prebila med vitalne družbe. Vabimo vas, da nam na naslov uspesna.slovenija@rtvslo.si pošljete svoj predlog!



Z enostavno idejo ste postali prava uspešnica Kickstarterja. Obljubljenih imate že 180 tisoč dolarjev. Ste pričakovali takšen odziv?

Na začetku, preden se je kampanja začela, smo bili še malo skeptični, saj nihče od nas ni znal napovedati, kaj lahko pričakujemo, vendar se je že po prvem dnevu videlo, kam kaže trend. Nam pa je seveda odleglo.

Zakaj ste si za cilj postavili zbrati le skromnih 15 tisoč dolarjev? Ta znesek ste presegli že prvi dan ...
Zdaj, ko smo presegli svoj zastavljen cilj, se marsikomu zdi, da je bil naš cilj skromen, vendar resnično potrebujemo 15.000 dolarjev za zagon proizvodnje. Glede na to, da smo v slabih 14 dneh kampanje znesek presegli tisočodstotno, smo toliko bolj pozitivno presenečeni.


Ali ves ta denar, ki ga zberete na Kickstarterju, dejansko predstavlja vaš zagonski kapital? Kaj za to dobi tisti, ki vam je denar obljubil?
Kickstarter je spletna platforma, ki deluje tako, da nekdo predstavi idejo oziroma proizvod in pri tem postavi želeni cilj oziroma znesek, ki ga potrebuje, da lahko uresniči svojo idejo. V zameno za donacije ljudje izbirajo različne nagrade, ki so na voljo. V našem primeru je bil cilj za uresničitev našega produkta 15.000 dolarjev, podporniki projekta bodo glede na višino svoje donacije prejeli različne nagrade: zahvalo na spletnem mestu, majice, od enega do štirih chipolov ali pa (p)osebne chipole z natisnjenim izbranim imenom.

Kaj v praksi pomeni, da ste zbrali že 180 tisoč dolarjev? Kaj to spremeni v primerjavi s tem, da bi zbrali 15 tisoč?
Ne glede na to, kolikšen bo končni znesek, se za nas ne spremeni nič, razen to, da moramo še več podpornikom poslati njihove chipole, kar pa je za nas enkratno. Po končani kampanji nas čaka veliko dela, da svojim podpornikom s Kickstarterja pošljemo nagrade, saj smo jim obljubili, da jih večina dobi nagrade do božičnega večera. Prav tako želimo po kampanji chipole ponuditi trgovinam (po svetu in doma), ki prodajajo izdelke oz. pripomočke za pametne telefone.

Chipolo deluje tako na Androidu kot na iOS-u. So bile kakšne težave pri razvijanju aplikacije?
Aplikacija Chipolo bo na voljo brezplačno tako za telefone Android kot tudi za iOS. Pred kratkim smo objavili, da bo Chipolo v prvi polovici leta 2014 na voljo še za Windows Phone 8 uporabnike, kar je razveselilo veliko ljudi. Ker se z razvojem aplikaciji ukvarjamo že dolgo, ni bilo velikih težav pri razvoju za naprave iOS, nekaj težav smo imeli pri razvoju za naprave Android, vendar jih uspešno rešujemo.

Pametni telefon je z obeskom Chipolo povezan do oddaljenosti 60 metrov. Kaj lahko naredimo, če izgubimo predmet (ki ima obesek Chipolo) v gozdu med sprehodom, preslišimo opozorilo telefona in šele doma ugotovimo, da smo ta predmet izgubili?
Alikacija Chipolo si shrani zadnjo GPS-lokacijo, ko sta bila telefon in Chipolo zadnjič povezana. Tako doma pogledamo aplikacijo Chipolo, in ta nam na zemljevidu pokaže to zadnjo lokacijo. Gremo v gozd, in ko pridemo v doseg 60 metrov, se telefon in Chipolo povežeta in nato predmet najdemo s pomočjo aplikacije in celo s pomočjo zvoka, glede na to, da ima Chipolo vgrajen zvočnik.

Prve naprave Chipolo naj bi kupci dobili decembra. Bi lahko bilo to zanimivo božično darilo?
Tako je. Chipolo bomo našim podpornikom pošiljali že v decembru, in sicer pred božičem. Ena izmed nagrad, ki jo ponujamo, je tudi, da pošljemo chipolo kot darilo. Ponujamo več nagrad, in sicer obstaja tudi nagrada, kjer lahko podpornik kupi štiri chipole ali celo devet naenkrat. Ta nagrada je zelo popularna, saj v tej nagradi podpornik prejme vse barve, v katerih chipolo obstaja.

Boste obesek Chipolo izdelovali le v Sloveniji?
Chipolo bo v celoti izdelan v Sloveniji. Z vsemi partnerji že imamo dogovore in smo pripravljeni na začetek proizvodnje.

Kakšne so izkušnje uporabnikov? Verjetno je vse skupaj zelo praktično, pa še videz teh obeskov je lep ... Kakšne prihodke si obetate naslednje leto, ko bo projekt zaživel?
Želeli smo narediti izdelek, ki je popoln tako z vidika dizajna kot tudi z vidika funkcionalnosti. Glede na povpraševanje na Kickstarterju menimo, da se ljudje z nami strinjajo. Komaj čakamo, da pošljemo chipolo uporabnikom, kajti na fotografijah in v videooglasu ni videti tako dobro kot v živo. V naslednjem letu so naše projekcije prihodkov v vrednosti 200 tisoč evrov.

Kakšne ideje še imate? Menda želite razviti chipolo, ki bo vodoodporen ...
V ponedeljek smo na naši Kickstarter kampanji predstavili, da bo marca 2014 na voljo Chipolo Bumper, ki omogoča, da se lahko zmoči ali celo pade v vodo in se pri tem ne uniči. Chipolo Bumper je obroč, ki objame obesek, hkrati pa varuje obesek tudi pri padcih ali hujših udarcih. Kljub temu bodo uporabniki lahko vseeno sami zamenjali baterijo, ko se jim izprazni.

Cena osnovnega modela je zdaj 20 dolarjev. Postavlja se vprašanje, za kaj vse je smiselno uporabljati chipolo. Za telefon vsekakor, kaj pa za navaden šop ključev? Če bi jih izgubili, bi verjetno plačali manj za izdelavo novih, kot je cena chipola. Kaj menite?
Cena chipola je na Kickstarterju 20 dolarjev, po kampanji pa bo malce višja. Menimo, da ljudje ne gledajo zgolj na ceno izdelave novih ključev, ampak predvsem na vse nevšečnosti ob izgubi ključev. Prav tako ni prijetno, če izgubimo denarnico, pa čeprav v njej ni gotovine, so pa fotografije naših najbližjih, kar je vredno več kot naš proizvod.

Imate tudi posebno ponudbo, ki stane 2.999 dolarjev - da eden iz vaše ekipe osebno dostavi chipola do kupca. Je ta ideja nastala bolj v šali, ali pa resnično menite, da bo povpraševanje po tem?
Trend na Kickstarterju je, da velikokrat razvijalci ponudijo eno ponudbo, ki izstopa po ceni od preostalih, vendar pa je vsebina te ponudbe po navadi pri vseh enaka, in sicer - kosilo ali sestanek z enim izmed ekipe, ki je naredila določen izdelek. Nam je to dolgočasno. Zato smo se malce v šali malce zares odločili, da smo, če si nekdo želi imeti prvi naš izdelek, prvi pred vsemi pa je pripravljen za to donirati veliko denarja, pripravljeni ta izdelek dostaviti na dom kar mi sami (smeh). Za zdaj še ni tako neučakanega podpornika, ampak do konca kampanje je še en teden. Vse je mogoče.

Koliko naprav, ki so opremljene s Chipolom, lahko naenkrat priključimo na pametni telefon?
Do devet. Chipolo je na voljo v devetih barvah, zato ta številka.

Pred 20 leti je že bila na trgu naprava za iskanje ključev. Zažvižgal si, pa se je naprava oglasila in si vedel, kje so ključi. Toda vse skupaj je šlo hitro v pozabo. Menite, da ima Chipolo daljši "rok trajanja"?
Verjamemo, da bo leto 2014 leto tehnologije bluetooth. Zavedamo se, da Chipolo ima in bo imel hudo konkurenco, vendar verjamemo v naš izdelek, saj menimo, da nas od konkurence loči tako enkraten dizajn kot tudi napredne lastnosti aplikacije Chipolo.

Kaj pa očitki, da je na trgu že nekaj takšnih proizvodov in ste le kopirali?
Brez konkurence ne gre. Napredek v zabavni in potrosniški elektroniki je tako hiter, da v trenutku, ko imaš idejo v glavi, jo ima vsaj še nekdo nekje na drugem koncu sveta. Potem je odvisno, kako hitro se zbereš, narediš evaluacijo in zadevo realiziraš. Nam se je zgodilo ravno to. Projekt smo začeli novembra lansko leto, ko takšnega proizvoda na trgu še ni bilo. Potem so se začele finančne težave pri realizaciji projekta ter birokratske ovire, med tem časom pa so se seveda že pojavili konkurenti. Mi se zavedamo, da konkurenca je in bo v prihodnje še hujša, po drugi strani pa vemo, da ima naš proizvod pred konkurenčnimi mnogo prednosti in vanj stoodstotno verjamemo. Konkurenca navsezadnje ni slaba stvar in je za uspešen razvoj proizvoda na svetovni ravni nujno potrebna.

Kako komentirate, da je na Kickstarterju vedno več uspešnih slovenskih projektov?
Veseli smo, da Slovenci kljub slabim ekonomskim razmeram v državi razvijamo nove izdelke, storitve in aplikacije, predvsem pa nas veseli to, da ne čakamo, da bo država za nas poskrbela s službo, ampak službe ustvarjamo sami.

Kakšni so po vašem mnenju pogoji za uspešno Slovenijo?
Da se znebimo prevladujoče kolektivne depresije in si pustimo užiti merico optimizma.

Ne glede na to, kolikšen bo končni znesek, se za nas ne spremeni nič, razen to, da moramo še več podpornikom poslati njihove chipole, kar pa je za nas enkratno. Po končani kampanji nas čaka veliko dela, da svojim podpornikom s Kickstarterja pošljemo nagrade, saj smo jim obljubili, da jih večina dobi nagrade do božičnega večera.

Komaj čakamo, da pošljemo chipola uporabnikom, kajti na fotografijah in v videooglasu ni videti tako dobro kot v živo.

Malce v šali, malce zares smo se odločili, da smo, če si nekdo želi imeti prvi naš izdelek, prvi pred vsemi pa je pripravljen za to donirati veliko denarja, pripravljeni ta izdelek dostaviti na dom kar mi sami. Za zdaj še ni tako neučakanega podpornika, ampak do konca kampanje je še en teden. Vse je mogoče.

Pogoji za uspešno Slovenijo? Da se znebimo prevladujoče kolektivne depresije in si pustimo užiti merico optimizma.

Predvsem nas veseli to, da ne čakamo, da bo država za nas poskrbela s službo, ampak službe ustvarjamo sami.