Ker bolj kot besede obožuje sliko, se je Matevž Petek domislil aplikacije Povio, s katero začenja uspešno podjetniško zgodbo. Na fotografiji desno Brian Chesky, ustanovitelj in vodja podjetja Airbnb. Foto: Osebni arhiv Matevža Petka
Ker bolj kot besede obožuje sliko, se je Matevž Petek domislil aplikacije Povio, s katero začenja uspešno podjetniško zgodbo. Na fotografiji desno Brian Chesky, ustanovitelj in vodja podjetja Airbnb. Foto: Osebni arhiv Matevža Petka

Resnično sem bil vesel te priložnosti, saj gre za nekaj, česar se ne da kupiti. Mislim, da je bil to eden srečnejših trenutkov, odkar sem se nehal profesionalno ukvarjati z deskanjem. Izkušnja, ki jo pridobiš v "YC", je resnično neprecenljiva.

Večina uporabnikov Povia je najstnikov. Na mlade merijo predvsem zato, ker narekujejo smernice v družbenih omrežjih, ki jim starejši sledijo. Foto: Povio

Vsi imamo isto poslanstvo: kako čim hitreje in učinkoviteje postaviti podjetje in preskočiti težave, ki nam prihajajo na poti. Neverjetno je, kako te to potegne in kakšen klik v tebi naredi. Podobno je teku v skupini, ko vsi okoli tebe tečejo z visokim tempom in te kar povleče na višjo raven.

Športna kariera je končana, spomini pa zelo lepi. Med drugim je Matevž Petek osvojil srebrno medaljo na svetovnem prvenstvu 2005 v akrobatskih skokih, slavil pa je štiri zmage na tekmah za svetovni pokal. Foto: Reuters.

Pri Poviu rastemo, zanimivo, da brez marketinga zelo lepo tudi na Japonskem.

Matevž Petek
Odlične poslovne razmere v Kaliforniji. Foto: osebni arhiv

Sem neučakan in imam super ambiciozne cilje, zaradi česar je vse skupaj, kar počnemo, vznemirljivo.

Newyorška borza Nasdaq
Bodo delnice Povia nekoč kotirale na borzi Nasdaq v New Yorku? Foto: MMC RTV SLO

Mislim, da smo Slovenci neverjeten narod. To se vidi v športu.

Matevž Petek, Slovencem znan predvsem kot vrhunski deskar prostega sloga, je v navezi s podjetnikom Jugoslavom Petkovićem uspešno zagnal startup podjetje Povio, ki z istoimensko aplikacijo za pametne telefone navdušuje svet. Gre za nekakšen pingpong fotografij med uporabnikoma, ki jima lahko sledijo tudi drugi. Kakovost slike ni pomembna, všečkanje odpade, zato je Povio primeren tudi sramežljivejše člane družbenih omrežij. 30-letni Petek se zdaj, ko je Povio sprejel ugledni ameriški pospeševalnik Y Combinator, v Kaliforniji še bolje počuti. V intervjuju za MMC nam je povedal, kakšne pozitivne izkušnje je dobil v pospeševalniku, kakšni so odzivi vlagateljev, kdo so uporabniki Povia in ali sta morda med drznimi načrti tudi javna prodaja delnic in vstop na borzo Nasdaq.

Sprejel vas je ugledni ameriški pospeševalnik Y Combinator in ste šele drugo slovensko podjetje, ki mu je to uspelo. S čim ste prepričali vodstvo Y Combinatorja?
Šlo je za skupek več stvari. Najprej so seveda tu ideja, produkt, vision (vizija) in passion (strast), drugo pa to, da smo dokazali, da še obstaja prostor med fotodružbenimi omrežji. Da nas niso samo besede. Prepričali smo jih tudi kot posamezniki, ki ekipo sestavljamo.

Kako je bilo, ko ste prišli pod njihovo okrilje? Kakšne so izkušnje?
Resnično sem bil vesel te priložnosti, saj gre za nekaj, česar se ne da kupiti. Mislim, da je bil to eden srečnejših trenutkov, odkar sem se nehal profesionalno ukvarjati z deskanjem. Izkušnja, ki jo pridobiš v "YC", je resnično neprecenljiva. Kot pravijo v "YC-ju": "Founders get tough after YC" (YC podjetnike okrepi).

Kako poteka dan v pospeševalniku. Kaj ste se naučili?
Gre za intenziven štirimesečni program, kjer pridobiš troje. Začeten kapital, da svojo idejo oz. produkt preizkusiš takoj na trgu. Mentorstvo od najboljših in najuspešnejših podjetnikov, kot so ustanovitelji Gmaila, Reddita, Groupona ... V "razredu" (batch) spoznaš, se povežeš in si v stiku z najboljšimi podjetniki z vsega sveta. V batchu smo bili posamezniki iz 22 držav, vsi pa imamo isto poslanstvo: kako čim hitreje in učinkoviteje postaviti podjetje in preskočiti težave, ki nam prihajajo na poti. Neverjetno je, kako te to potegne in kakšen klik v tebi naredi. Podobno je teku v skupini, ko vsi okoli tebe tečejo z visokim tempom in te kar povleče na višjo raven. Naučiš se hitrosti, kako hitro ideje oz. teorijo preizkusiš na trgu in čim hitreje najdeš pot, ki deluje. Ideja je samo start.

In potem veliki dan, Demo Day. Kaj je bistvo tega dne?
Da prideš v stik z najboljšimi vlagatelji z vsega sveta, ki te, če tvoja ideja obeta, podprejo.

Ste imeli občutek, da jih Povio zanima? Ste imeli veliko pogovorov? Kakšni so odzivi?
"Feedback" (povratna informacija), ki smo ga dobili, je bil pozitiven, nekateri vlagatelji pravijo, da je bila naša predstavitev ena izmed najbolj zapomnljivih. Po tej predstavitvi so sledili sestanki z vlagatelji in naložba. Za zdaj smo zadovoljni, da je eden izmed naših vlagateljev Pete Cashmore, ustanovitelj in vodja podjetja Mashable. Pete je resnično "smart guy" (pameten fant) in ni naključje, da je tako hitro postavil svoje podjetje. Možnost, da imaš takšnega poslovnega partnerja "onboard", je super.

V čigavih rokah je zdaj usoda Povia?
Usodo si krojimo sami, v prihodnje pa bo seveda odvisna tudi od naložb ali našega načina monetizacije.

Uspešna Slovenija je projekt za optimizem in spodbudo. V MMC-ju želimo z njim predstaviti posameznike, podjetja in ustanove, ki so za odličnost na svojem področju pred kratkim prejeli priznanje ali nagrado. Uspešni učenci, inovatorji, podjetniki, kmetje, zdravniki, umetniki, znanstveniki, športniki ... Njihovi dosežki vzbujajo upanje, da se bo Slovenija s svojo ustvarjalno močjo vendarle prebila med vitalne družbe. Svoje predloge pošljite na naslov uspesna.slovenija@rtvslo.si.




Pri Poviu ni poudarek na kakovosti slike, ampak na zgodbi. Samohvale ni, všečkanje odpade. Kako, da je Američanom, ki veljajo za bolj bahave, ideja všeč?

Všeč jim je, kako enostavno ostajajo v stiku s prijatelji in prijateljem pokažejo, da jim je mar za njih. Se pa strinjam, da je razlika v kulturi in da so dosti bolj bahavi kot mi. In da so omrežja, ki so bolj broadcast usmerjena, zelo popularna.

Kdo pretoči Povio na svoj pametni telefon? Na začetku ste merili predvsem na najstnike in študente ...
Večina naših uporabnikov je najstnikov, ampak odstotek ljudi, starejših od 30 let, prav tako ni zanemarljiv. Trenutno se na mlade osredotočamo predvsem z razlogom, ker oni narekujejo smernice v družbenih omrežjih, starejši pa jim sledijo. Mladi so tisti, ki preizkusijo več stvari in so prvi, ki nove stvari preizkusijo. Lažje in hitreje se navadijo na spremembe kot starejši uporabniki. Starejši kot si, težje se odzoveš na spremembe. Čisto življenjska stvar.

Pri Facebooku in Twitterju je število uporabnikov že tako veliko, da rast skorajda ni več mogoča, veliko je tudi takšnih, ki imajo račun sicer odprt, a ga ne obiskujejo. Kako je pri Poviu?
Pri Facebooku in Twitterju je to razumljivo, saj ima Facebook že skoraj vsak, in ko "zmanjka" ljudi, rasti ne more več biti. Pri Twitterju je sicer malo drugače, ampak gre za podobno stvar. Pri Poviu rastemo, zanimivo, da brez marketinga zelo lepo tudi na Japonskem. Seveda gre za bolj zadržano kulturo in sklepam, da jim je naš produkt zelo pisan na kožo. Moja glavna matrika je rast grafa dnevnih uporabnikov. Tudi če ves svet preizkusi in nihče ne posvoji aplikacije za dnevno uporabo, to ni uspeh. Tukaj je Facebook še vedno kralj, ampak je pa trend, da izgublja ravno mlade dnevne uporabnike, ki pa jih imamo mi v največjem odstotku.

V Kaliforniji ste v najboljšem podjetniškem okolju, ves čas se družite s sposobnimi ljudmi, ki so polni podjetniških idej. Vas to še vedno fascinira, še vedno uživate v pogovorih? Ali sploh kdaj pogrešate prijatelje v Sloveniji?
Seveda pogrešam. Po navadi ravno tisto, česar nimaš, najbolj pogrešaš, hehe. Kar pa se tiče okolja, je res velika razlika. Kako bi obrazložil … Povabljen si na hišno zabavo, ki jo organizira podjetnik, in skoraj ni druge debate kot izmenjava idej oz. kaj bi se lahko naredilo oz. kako bi lahko bila videti prihodnost. Nekaterim ljudem res hitro klika in nekako se nalezeš tega. Kot da bi dal na kup pet manjših plamenov. Ogenj, ki nastane, je močnejši kot pet posameznih ločenih plamenov. Je pa ravno zdaj postal "hec", da se organizirajo hišne zabave, kjer je "prepovedano" pitchati o idejah, haha.


Sprva ste se financirali z naložbo, ki ste jo dobili leta 2012 od slovenskega startup podjetja ThirdFrameStudios. Se jim je ta naložba izplačala? Še kaj sodelujete?

To je bolj vprašanje zanje. Mi na vlagatelje ne gledamo le skozi denar, ampak nanje gledamo kot partnerje, na nekatere celo kot mentorje. Še vedno se slišimo in nam svetujejo, pomagajo, če kar koli potrebujemo. Še posebej glede izkušenj s kadri in vodenjem ekipe. Super so in mislim, da so od slovenskih vlagateljev podjetje in posamezniki, ki najbolj razumejo IT-startupe.

Med vašimi željami je bilo, da bi bil Povio lahko že letos eden izmed vodilnih igralcev na področju tehnologije in pretoka informacij. Bo to izvedljivo?
Da, ampak ne gre tako hitro. Sem neučakan in imam super ambiciozne cilje, zaradi česar je vse skupaj, kar počnemo, vznemirljivo, ampak ta cilj za zdaj še ni na dosegu. Obstaja pa.

Je med divjimi načrti morda tudi ta, da bi nekoč vaše delnice kotirale na newyorški borzi Nasdaq?
Če povem po pravici, to nista glavni cilj in motivator, se pa zavedam, da je treba enkrat poplačati investitorjeve vložke, in IPO (javna prodaja delnic) je eden izmed načinov. Načeloma sem bolj privrženec zasebnega podjetja. Moj motivator in cilj je iz ideje razviti produkt, ki ga uporablja milijone ljudi. To je tisto, kar nas kot tim žene in nam daje energijo. To je tisto, s čimer privabimo vlagatelje, mentorje, svetovalce in prihodnje člane ekipe.

Ali morda spremljate kakšne podjetniške zgodbe v Sloveniji? Precej jih objavljamo tudi na MMC-ju v okviru projekta Uspešna Slovenija ...
MMC dnevno spremljam, ampak se še bolj zadržujem v oddelku športa.

Kakšni so po vašem mnenju pogoji za uspešno Slovenijo?
Težko vprašanje in težko je biti iskren, sploh če izraziš mnenje javno. Mislim, da bi veliko stvari lahko naredili bolje. Sprememb se večina ustraši. Dobri pogoji so, če bi se več tako nagrajevalo kot investiralo v talent. To je težje izvedljivo, kot se sliši. Dobri pogoji so, če se lahko vsak izobražuje, vendar pa je treba šolanje hitro končati, največ po treh, štirih letih. Pika. To je pomembno iz vidika, da ostane več mladostniške energije in naivnosti za start in ustvarjanje na trgu. Da je okno, kjer neuspeh ostane nekaznovan, čim večje. Dobri pogoji so, če se spodbuja sodelovanje med različnimi strokami. Recimo oblikovalec in inženir. Skupaj ustvarita dodano vrednost, ki je več. 1 + 1 = 3. Mislim, da smo Slovenci neverjeten narod. To se vidi v športu, malo bolj kristalno v panogah posameznikov, kjer smo v veliko športih resnično v čisti špici. Isto se mi zdi, da bo s podjetniki v prihodnosti. Prihaja val novih slovenskih podjetnikov, ki že v startu vidijo čez mejo in so jim cilji globalni, pomoč pa si najdejo sami.




V športu ste bili tudi v svetovnem vrhu. Je vaša deskarska kariera končana?

Da, tekmovanja sem končal. Bilo je lepo in kul, sploh ko pogledam nazaj. Pogrešam tisti občutek, ko si za vse odgovoren sam sebi. Adrenalin, lifestyle, kreativnost v deskanju zdaj načrpam v podjetništvu. V bistvu gre v perspektivi za zelo podobno stvar, ampak sem v podjetništvu še začetnik in je precej stvari popolnoma novih. Nimam se še za uspešnega, uspeh si bo treba se prigarati.

Resnično sem bil vesel te priložnosti, saj gre za nekaj, česar se ne da kupiti. Mislim, da je bil to eden srečnejših trenutkov, odkar sem se nehal profesionalno ukvarjati z deskanjem. Izkušnja, ki jo pridobiš v "YC", je resnično neprecenljiva.

Vsi imamo isto poslanstvo: kako čim hitreje in učinkoviteje postaviti podjetje in preskočiti težave, ki nam prihajajo na poti. Neverjetno je, kako te to potegne in kakšen klik v tebi naredi. Podobno je teku v skupini, ko vsi okoli tebe tečejo z visokim tempom in te kar povleče na višjo raven.

Pri Poviu rastemo, zanimivo, da brez marketinga zelo lepo tudi na Japonskem.

Sem neučakan in imam super ambiciozne cilje, zaradi česar je vse skupaj, kar počnemo, vznemirljivo.

Mislim, da smo Slovenci neverjeten narod. To se vidi v športu.