Tudi znotraj oglasnega sporočila je bila enaka tipologija črk in prelom kot v novinarskih člankih, »tako da bralec, če ne preveri, kdo je avtor (na tem mestu piše Oglasno sporočilo), sploh ne ve, da bere propagando investitorja«, je napisala bralka. Odziv je poslala varuhinji, v vednost pa tudi direktorici digitalnih vsebin RTV Slovenija in odgovorni urednici Uredništva za nove medije.
Direktorica digitalnih vsebin je odgovorila bralki in varuhinji, a bralka z njenim odgovorom ni bila zadovoljna. Varuhinja je zato direktorico digitalnih vsebin prosila za dodatna pojasnila.
Ob ogledu spletne strani in po pridobljenih odgovorih je varuhinja v presoji ugotovila, da je oglasno sporočilo vizualno zelo podobno novinarskim besedilom, z barvno podlago pa uredniškim besedilom MMC-ja, tudi njegova umestitev na vstopno stran MMC-ja je enaka umestitvi novinarskih vsebin; edina razlika je majhen napis »Oglasno sporočilo« nad njim.
Še večja podobnost z novinarskimi besedili je v naslednjem koraku, ko bralec odpre oglasno sporočilo. To je povsem enako novinarskim besedilom po žanru (intervju), velikosti in tipologiji črk v naslovu, podnaslovu in besedilu, postavitvi slikovnih elementov (fotografij), tipologiji podpisa pod fotografijami, poudarkih v obliki okvirčkov, ki imajo enake črke in enako modro barvno podlago naslova …
Zaključila je, da je zelo veliko elementov, ki bralca navajajo k zmotnemu sklepanju, da bere verodostojno novinarsko besedilo, kar je v nasprotju z Zakonom o medijih (46. in 47. člen) in Programskimi standardi, ki zapovedujejo, da morajo biti oglasne vsebine jasno in prepoznavno ločene od novinarskih vsebin. Sporno je bilo tudi, da je bil oglas objavljen na spletni strani v času javne razprave o referendumu o JEK 2 in ga je marsikateri bralec razumel kot dodatno informiranje o JEK 2.
Programski enoti MMC-ja je zato priporočila razpravo o umeščanju in oblikovanju oglasnih sporočil na spletno stran tako, da bodo bralci oglasnega sporočila nedvoumno in jasno ter ves čas spremljanja ali branja oglasnega sporočila vedeli, da berejo ali gledajo oglasno sporočilo in ne novinarske vsebine.
Celotno poročilo je dostopno na povezavi.
Oglasno sporočilo, ki je bilo objavljeno 4. oktobra, je dostopno tukaj.