Arabski glasbeniki v svoji glasbi v teh mesecih prepletajo kljubovanje, nemoč in jezo. V Kairu priljubljena egiptovska pevka Rudy za poroke sprejema glasbene želje poslušalcev za njeno novo pesem, v kateri opeva tiskovnega predstavnika Hamasovega oboroženega krila Abuja Obaido.
V Jordaniji so se oktobra zbrali izvajalci iz različnih arabskih držav in posneli pesem, v kateri sanjajo o vrnitvi Palestincev na ozemlje, ki ga je zasedel Izrael. Pesem ima na družbenih omrežjih na milijone ogledov.
Vzpon priljubljenosti pesmi, ki simpatizirajo s Palestinci ali navijajo za Hamas, vključno z izvajalci, ki se običajno izogibajo političnih tem, odraža jezo nad izraelskim bombardiranjem Gaze, njegovo okupacijo palestinskega ozemlja ter podporo ZDA in EU-ja vojaški kampanji Izraela.
Pesmi kažejo tudi podporo, ki jo uživata Hamas in oborožen boj med arabskim prebivalstvom, medtem ko skuša Izrael skupino uničiti. V napadu Hamasa na Izrael 7. oktobra je bilo ubitih 1200 ljudi, od tega polovica vojakov, v Gazi pa so izraelske sile do zdaj ubile že več kot 30.000 Palestincev, od tega večina žensk in otrok.
Vojna je razdelila svetovno javnost in politike ter sprožila širši kulturni boj. Evrovizija, ki jo oglašujejo kot apolitično tekmovanje, je letos postala zelo sporen dogodek, ker v nasprotju z Rusijo Izraela niso izključili. Za nameček je tema izraelske pesmi napad Hamasa 7. oktobra.
Žolčne razprave na univerzah v ZDA so celo pokopale kariere določenih članov osebja, medtem ko se študentje medsebojno obtožujejo antisemitizma in islamofobije.
Tudi v Izraelu izvajalci pojejo o 7. oktobru, pri čemer nekatere pesmi naslavljajo trpljenje žrtev, druge pa so polne sovraštva. V enem od glasbenih videov nastopa dekle, ki je preživelo napad Hamasa na glasbenem festivalu Nova, drugi, ki ga je produciral izraelski raper Subliminal, prikazuje, kako se v izraelskih napadih stanovanjski objekti v Gazi spreminjajo v prah.
V arabskih družbah velika večina ljudi gleda na vojno v Gazi kot napad na palestinske civiliste z blagoslovom Zahoda.
Pevka Rudy je povedala, da se počuti popolnoma nemočna, ko gleda, kaj se dogaja v Gazi, zato si želi peti v podporo Hamasu. Na mnogo porokah, kjer nastopa, jo svatje prosijo, naj poje o Gazi, vključno z pesmijo Abuja Obaida, ki je postala prava uspešnica na arabskih postajah. “Na Abuja Obaido gledamo kot na junaka, ki se postavlja po robu Izraelu. Otroci umirajo, on pa se izpostavlja in jih brani,” pove Rudy.
Abuja Obaida in napade Hamasa v svojih pesmih opeva tudi libanonski raper Džafar Tufar, ki rapa tudi, da lahko Izrael pričakuje še več podobnega.
Nedavna raziskava Instituta v Dohi za podiplomski študij je pokazala, da 67 odstotkov od 8000 vprašanih gleda na napade 7. oktobra kot na “legitimno dejanje uporniškega gibanja" proti okupaciji. Le pet odstotkov jih je odgovorilo, da napad ni bil upravičen. Za 75 odstotkov ZDA in Izrael predstavljata največji grožnji za regionalno varnost in stabilnost.
V Savdski Arabiji je raziskava Washingtonskega instituta za bližnjevzhodno politiko pokazala, da 96 odstotkov vprašanih meni, da bi morale arabske države pretrgati vse vezi z Izraelom.
Pred 7. oktobrom so bila palestinska vprašanja povečini pozabljena, saj so zalivske kraljevine normalizirale odnose z Izraelom in opustile zahteve po palestinski državi. Zdaj palestinsko vprašanje prevladuje v razpravah, pa najsibo na družbenih omrežjih ali zasebno, v kavarnah ali državnih ustanovah.
V glasbenem videu kuvajtskega pevca Humuda Al Huderja je polno simbolov, ki so jih dolgo uporabljali propalestinski aktivisti: ključi domov, ki so jih izgubili Palestinci med ustanovitvijo Izraela leta 1948, črno-bela palestinska ruta in podoba izgubljenega begunskega otroka, imenovan Handala.
Libanonski glasbenik Zeid Hamdan je dejal, da se njegova glasba zdaj osredinja na vojno, ki jo občutijo tudi v Libanonu, kjer se obstreljujeta Izrael in islamistično gibanje Hezbolah. “Ne nastopam več, da bi se promoviral kot umetnik. Na odru sem, da bi predramil ljudi in širil sporočilo urgentnosti. Hodim od dogodka do dogodka, da bi protestiral."
Arabski glasbeniki se zavedajo, da njihova glasba verjetno ne more spremeniti poteka vojne ali vplivati na arabske voditelje. Haliaa Čaker, ki je skupaj s 24 bližnjevzhodnimi izvajalci v Jordaniji posnela pesem “Returning” ("Vračanje"), pravi, da je njen cilj ohranjati trpljenje prebivalcev Gaze v središču pozornosti. “Resnično upam, da vedo, da so v naših molitvah. To je najbolje, na kar lahko upamo, da še naprej govorimo o Gazi. Da se nikdar ne pozabi, kaj se dogaja.”
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje