Nekdanji malteški predstavnik na Evroviziji Ludwig Galea, ki je na tem odru skupaj z Julio Zahra stal leta 2004, je namreč na družbenih omrežjih delil "formulo za evrovizijski uspeh", na katero naj bi letos prisegala tudi Destiny oziroma tisti, ki so v ozadju vlekli niti. Kot je napisal v svoji primerjavi pesmi Je Me Casse, s katero se je mlada Maltežanka na koncu uvrstila na 7. mesto, in Walk on Water, s katero je državo leta 2016 zastopala Ira Losco, imata oba primera preveč skupnih točk, da bi lahko šlo za naključje.
Kot je navedel, je bila skladba Malta v obeh primerih na stavnicah na 7. oz. 8. mestu že pred objavo skladbe, ko so ju objavili, pa je Walk on Water takoj švignila na drugo mesto na stavnicah, Je Me Casse pa naravnost na prvo, kjer je vztrajala skoraj do finala – šele po prvih vajah so jo od tam izrinili poznejši zmagovalci, predstavniki Italije, in francoska šansonjerka Barbara Pravi.
Obe malteški pesmi sta nato v dveh mesecih po predvajanju dosegli zavidljivih osem milijonov ogledov na YouTubu, s tem pa se podobnost ne konča: obe pesmi sta namreč "prepričali" nacionalne žirije, ki so jima namenile tretje (Je Me Casse) oz. četrto (Walk on Water) največje število točk v finalu, Destiny pa je ob tem s konkurenco pometla tudi v svojem predizboru. A ko so se prišteli še glasovi telefonskega glasovanja, sta tako Ira Losco kot Destiny ostali z dolgimi nosovi: prva je v finalu dobila le 16 točk na podlagi glasov gledalk in gledalcev in na koncu tekmovanje končala 13., druga pa je s televotingom "nabrala" 46 točk in se na koncu uvrstila na sedmo mesto.
"Oboževalci" med finalom izpuhteli
S primerjavo je Galea opozoril na milijone domnevnih gledalcev in oboževalcev, ki so med finalom očitno bodisi "izpuhteli v zrak" ali pa nikoli niso obstajali. Poleg tega pa so nekateri v ozadju, je namignil, porabili "smešno visoke zneske" za stave, ki so Malto uvrščale najvišje, za plačilo blogerjem in drugim vplivnežem, da so svoje sledilce opozarjali na Maltežanko, za generiranje klikov na YouTubu ...
Na koncu pa je bil izkupiček kljub vsemu slab, saj pesmi gledalke in gledalci pač niso v resnici vzeli za svojo. "Osebno mi ta formula ni všeč, saj se tako zavaja avtorje, celo državo in predvsem izvajalca, ki tako dobijo napačen vtis glede potenciala in uspeha pesmi," je med drugim zapisal glasbenik in dodal: "Ta formula namreč potisne eno pesem na sam vrh v trenutku in ne na podlagi zmerne rasti, medtem ko pesmi, ki rastejo počasi, dosežejo vrhunec ogledov v dnevu ali dveh pred tekmovanjem."
"Pokažejo naj račune"
Njegov zapis je sprožil razgreto debato, oglasil pa se je tudi eden od vodilnih mož malteškega izbora za pesem Evrovizije Mark Grech, in zapisano označil za "sramotenje na podlagi osebne agende". Po drugi trani pa so nekateri vidni predstavniki malteškega glasbenega prizorišča, na primer Jason Micallef, ki je vodja agencije za kulturo v Valleti, potrdili, da gre za javno skrivnost. "Gre za skupino ljudi, ki Maltežanom leto za leto prodajajo iluzijo, da bomo zmagali, nazadnje letos, ko smo bili tik pred zmago. To skupino vodi Anton Attard, v njej pa sodeluje tudi Howard Keith Debono, ki je na večer evrovizijskega finala v zapisu na družbenem omrežju javno napadel Evropsko radiodifuzno zvezo," je zapisal Micallef in ob tem pozval pristojne, naj javno razkrijejo, koliko je Malta letos porabila za sodelovanje na izboru za pesem Evrovizije, in predložijo tudi račune.
Da so razlike med državami še pred začetkom Evroviziji preprosto prevelike, da bi šlo za naključje, je nedavno opozorila tudi poznavalka Evrovizije z MMC-ja Klavdija Kopina, ki je v pogovoru z glasbeno urednico Nejo Jerant za Val 202 poudarila, da je sicer zadnja leta jasno, da za zmago pesem (ali država) potrebuje močno zaledje, pri čemer eno ključnih vlog odigrajo tri največje svetovne založbe: "Lahko da neposredno, da je izvajalec z njimi podpisan, ali neposredno, da izvajalec prihaja iz kakšnega glasbenega resničnostega šova, nad katerim bdi založba. In ni dovolj, da si le del ene izmed njihovih podružnic ali da je v tvoji državi zgolj pisarna, medtem ko odločanje poteka v državah, kot sta Avstrija in Nemčija." Izvajalec in skladba po njenih besedah namreč potrebujeta "pomoč", da prideta najvišje na seznamu predlogov za poslušanje na glasbenih platformah in na lestvice.
Velik razkorak med všečki in nevšečki – znak za alarm
Prav tako pa opozarja, da število ogledov na YouTubu vpliva na algoritem, če gre za organske oglede, in sicer na algoritem znotraj neke države. "Če do onemoglosti klikaš na videoposnetek v Sloveniji, ti ne bo prinesel trending mesta v Nemčiji," je bila slikovita Klavdija Kopina. S pomočjo plačanih ogledov se po njenih besedah vzpostavi neke vrste čredni učinek, kjer slediš velikim številkam v prepričanju, da to gledajo vsi.
"Na to karto stavijo tisti, ki vložijo največ denarja v oglede, kar se vidi s preprostimi vtičniki, ki so dosegljivi na spletu in merijo razmerje med všečki in nevšečki. Če vzameš v kalkulacijo, da ima kanal določeno povprečje zvestih gledalcev, si lahko zračunaš neko povprečje ogledov na posnetek. Kar odstopa po številu nevšečkov, lahko hitro izpade kot anomalija, ker so lahko posledica tega, da je bil gledalec zaveden v klik, ki ga ni navdušil. /.../ Po razmerju med všečki in nevšečki na letošnji Evroviziji najbolj izstopajo Malta, Gruzija, Severna Makedonija, Nemčija, Danska, Norveška, Poljska, Švedska, tudi Švica. Medtem ko teh odstopanj ni pri Italiji, Ukrajini, Rusiji, Cipru, Latviji," je Kopina dejala pred Evrovizijo.
Opozorila je tudi, da je letos po sponzoriranih objavah na YouTubu izstopala Norveška, "nekaj podobnega je leta do zdaj najbolj vidno počela Malta, ko je zakupovala tudi prostor med Googlovimi oglasi". Druga stvar pa so stavnice, je še dodala – tam se namreč zbira in igra omejeno število evrovizijskih navdušencev, ki so obsedeni s špekulacijami, kdo bo zmagal, pri čemer sama pesem ni nujno v ospredju.
Galea Destiny izrecno pohvalil
Galea je sicer v svojem zapisu izrecno iz kritike izvzel letošnjo predstavnico, Destiny, ki se je po njegovi oceni izvrstno odrezala, sploh glede na to, da je bila pod ogromnim pritiskom in da ji je komaj 18 let. Da je bila Destiny favoritinja, sicer Klavdije Kopina ni presenetilo – kot je opozorila, da je dekle leta 2015 osvojilo mladinsko Evrovizijo, ki jo spremlja podobno občinstvo kot "pravo", le da je to občinstvo manjše. "Od zmage naprej je sodelovala pri promocijah skoraj vseh dozdajšnjih malteških predstavnic na Evroviziji. Hkrati tudi vizualno spominja na Lizzo in oboževalci Evrovizije imajo radi nekaj, kar jim je "znano". Zato tudi veliko izvajalcev posnema svetovne zvezde," je še dejala v pogovoru za Val 202.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje