Ameriški ljubitelji glasbe so prikrajšani. Foto: EPA
Ameriški ljubitelji glasbe so prikrajšani. Foto: EPA

Zaradi blokade podjetja SESAC, ki v zameno za honorarje ščiti intelektualno lastnino avtorjev in založb, je na YouTubu v ZDA nastala vrzel med nekaterimi najbolj priljubljenimi glasbenimi videoposnetki. Prizadeti so bili spletni videokatalogi izvajalcev, kot so Nirvana, Adele, Green Day, Mariah Carey, Kendrick Lamarj in R.E.M, poroča NME.

Trenutni dogovor se je iztekel

Za ogled so bile onemogočene samo izbrane pesmi in ne celotni opusi glasbenih izvajalcev, kar pomeni, da uporabniki nekatere skladbe lahko še vedno predvajajo brez težav, pri drugih pa se namesto videoposnetka prikaže sporočilo: "Ta videoposnetek vsebuje vsebino SESAC. V vaši državi ni na voljo."

Po poročilu portala Variety je spor nastal, ker platforma in SESAC nista dosegla novega dogovora o uporabi avtorsko zaščitenih del. Trenutni dogovor med podjetjema naj bi se iztekel prejšnji teden. Pri YouTubu so težave in pritožbe že naslovili na družbenih omrežjih: "Naša glasbena licenčna pogodba s SESAC-om je potekla brez dogovora o pogojih glede podaljšanja kljub našim prizadevanjem. Zato smo onemogočili sporno vsebino, povezano s podjetjem SESAC, na YouTubu v ZDA v skladu z zakonom o avtorskih pravicah."

Podoben spor letos že zglajen

Sorodna novica Spor zglajen, na TikTok se vrača glasba največjih zvezdnikov

Predstavnik največje platforme za predvajanje videoposnetkov je v izjavi za Variety dejal, da se YouTube aktivno pogaja s SESAC-om glede novega sporazuma: "V dobri veri smo se pogajali za obnovitev obstoječe pogodbe. Žal nam kljub vsem prizadevanjem ni uspelo doseči pravičnega dogovora pred njegovim iztekom. Avtorske pravice jemljemo zelo resno, zato vsebina, ki jo predstavlja SESAC, ni več na voljo v YouTubu v ZDA. Se dogovarjamo in upamo, da bomo čim prej dosegli nov dogovor.” Popoln seznam onemogočenih videoposnetkov še ni razkrit.

Podobne nevšečnosti so letos že doživeli uporabniki TikToka, potem ko se družbeni medij ni dogovoril o obnovi pogodbe s podjetjem Universal Music Group. Takrat je podjetje medij obtožilo, da "poskuša graditi posel na podlagi glasbe, ne da bi za to plačal pošteno ceno". Maja letos so spor po štirih mesecih zgladili, podjetji pa sta napovedali novo sodelovanje v dobri veri.