Chris Martin, frontman zasedbe Coldplay. Foto: EPA
Chris Martin, frontman zasedbe Coldplay. Foto: EPA

Britanska zasedba Coldplay bo prihodnje leto v Mumbaju izvedla tri koncerte svoje svetovne turneje Music of the Spheres, vstopnice pa se na različnih platformah za preprodajo prodajajo za nesramno visoke zneske. Na uradni strani za prodajo vstopnic BookMyShow so bile tiste po redni ceni namreč razprodane v nekaj minutah.

Sorodna novica Zaradi visokih cen vstopnic za koncerte Oasis britanski varuh konkurence nad Ticketmaster

V redni prodaji se je za 180.000 vstopnic, ki so stale od 27 do 128 evrov, potegovalo več kot deset milijonov ljudi. Oboževalci zasedbe, ki so mrzlično osveževali spletno stran prodajnega mesta, so se pritoževali nad večurnimi digitalnimi čakalnimi dobami in nenehnimi težavami z delovanjem spletne strani. Številni so prepričani, da je bila prodaja vstopnic prirejena, saj so nekateri preprodajalci vstopnice po petkrat višjih cenah od uradnih prodajali, še preden je bil nakup za "navadne smrtnike" omogočen na uradni spletni strani.

Uradno prodajno mesto zanika povezavo s preprodajalci

Nekatere vstopnice so dosegle astronomske cene, najdražjo so posredniki prodajali za kar 900.000 indijskih rupij (9626 evrov). Podobne nevšečnosti so se pojavile že na začetku tega meseca v Veliki britaniji, kjer so za koncert skupine Oasis preprodajalci pograbili vstopnice, vredne 160 evrov, in jih nato oboževalcem prodajali za več kot 400, poroča BBC.

Med koncertom v Dominikanski republiki marca letos. Foto: EPA
Med koncertom v Dominikanski republiki marca letos. Foto: EPA

Dogajanje v Indiji je znova sprožilo polemike o avtomatizaciji nakupov vstopnic. Preprodajalci namreč uporabljajo različna programska orodja, da zaobidejo čakalne vrste in naberejo vstopnice za poznejšo preprodajo. Indijski oboževalci zasedbe Coldplay pa se ob tem upravičeno sprašujejo, ali je uradna stran za prodajo vstopnic sprejela ustrezne ukrepe, da bi preprečila uporabo teh orodij. BookMyShow je zanikal kakršno koli povezavo s preprodajalci in oboževalce pozval, naj se izogibajo nakupu vstopnic pri nepooblaščenih prodajalcih.

Stroka prepričana, da ne gre za avtomatizacijo nakupov

Sicer so količinski samodejni nakupi vstopnic za nadaljnjo preprodajo v Indiji nezakoniti, zato so številni strokovnjaki posumili, da legitimni posamezni imetniki vstopnic svoje prepustnice prodajajo na platformah za preprodajo, da bi preprosto zaslužili zaradi ogromnega povpraševanja, poroča BBC.

Medtem ko so napihnjene cene vstopnic za Coldplay šokantne, veliko povpraševanje po vstopnicah za nastope priljubljenih mednarodnih izvajalcev ni neobičajno. Pravzaprav je zanimanje za koncerte v Indiji v zadnjih nekaj letih skokovito naraslo.

Koncerti so lani v Indiji ustvarili približno 85 milijonov evrov prihodkov, do leta 2025 pa naj bi se to število povečalo za 25 odstotkov. Brian Tellis, eden od ustanoviteljev glasbenega festivala Mahindra Blues, pravi, da so koncerti v Indiji postali kulturna vrednota. "Tako kot za druge panoge je Indija cvetoč trg tudi za glasbeni posel. Obstaja ogromno mladih, ki imajo denar, vsak pa hoče del te pogače," je povedal za BBC.

Infrastruktura kljub povpraševanju porazna

Naraščajoče povpraševanje se odraža tudi v cenah vstopnic in prodaji. Tellis pravi, da so pred približno desetletjem 80 odstotkov produkcijskih stroškov krili pokrovitelji, zgolj 20 pa prodaja vstopnic. Danes sta ti številki ravno nasprotni, zaupa Tellis. "Koncerte mladi obiskujejo zato, da se lahko hvalijo in so del scene. Med njimi so sicer tudi pravi ljubitelji glasbe, a se številni koncertov udeležujejo, ker jih prevzame pomp okoli nastopa, zato se nočejo počutiti, da izpuščajo nekaj pomembnega," dodaja. Novemu trendu pa se prilagajajo tudi prodajalci, ki ciljno tržijo vstopnice in ustvarjajo vrvež na družabnih omrežjih, da bi ustvarili vzdušje, ki ga mladi ne bodo želeli izpustiti.

Medtem ko si nekateri glasbeni oboževalci želijo, da bi morala vlada sprejeti ukrepe za nadzor cen vstopnic, se Tellis s tem ne strinja in pravi, da bi potem vlada morala nadzorovati in omejevati tudi stroške produkcije. Se pa tako javnost kot stroka strinjata, da je v Indiji na koncertnem področju potrebno še veliko dela, saj je koncertnih prizorišč, ki so v skladu z mednarodnimi standardi izjemno malo. "Zato umetniki kljub velikemu povpraševanju izvajajo manj predstav v Indiji," sklene Tellis.