V zdaj že več kot 30-letni glasbeni karieri Laura Pausini Slovenije v sklopu katere od svojih številnih turnej ni obiskala še nikoli. Diva italijanske popularne glasbe, ki s svojim nebeškim glasom polni največja svetovna prizorišča, je to koncertno vrzel zapolnila z zares spektakularnim nastopom v dvorani Stožice.
Pred ljubljansko areno se je poleg slovenskih oboževalcev 50-letne zvezdnice gnetlo tudi veliko hrvaških in italijanskih ljubiteljev glasbe. Sploh visoko število italijanskih gostov je presenečalo, saj je Laura na svetovni turneji, ki se "vleče" vse od lanskega avgusta, na domačih tleh odpela kar 34 koncertov. Obenem bo pri zahodnih sosedih nastopila še na zadnjih štirih koncertih turneje, saj bo po premiernem šovu v naši prestolnici svetovno odisejo končala z nastopom v Livornu in tremi koncerti v Messini.
Čeprav vstopnic za zgornji del tribun (t. i. rdeči ring) ni bilo mogoče kupiti, je bilo nekaj minut pred koncertom med množico mogoče opaziti kakšen (sicer zelo redek) prazen stol, je pa tokrat tudi tiste, ki so koncert spremljali iz parterja, čakalo sedišče.
Kramljanje množice – tokrat jo je večinoma sestavljalo občinstvo, ki ga je Pausini navduševala že v devetdesetih – se je hitro prelilo v navdušen aplavz, ko se je v Stožicah popolnoma stemnilo. Futuristični uvod v koncert, ki je spominjal na napovednik kakšnega hollywoodskega blockbusterja, je občinstvo popeljal v prvo skladbo večera – Il primo passo sulla luna. Za glasbenico sicer neznačilna pesem z lanskega albuma Anime parallele je predvsem zaradi živahnega ritma poskrbela za dobro ogrevanje tako občinstva kot tudi tonskih mojstrov, ki so rešili še zadnje podrobnosti nočne more, ki ji pravimo stoženska akustika. Tokrat so v ekipi zvezdnice zagonetko rešili več kot odlično, saj je bilo nadaljevanje koncerta tonsko tako rekoč brezhibno (kolikor je to pod kupolo, ki ni namenjena zgolj koncertom, pač mogoče).
"Dober večer, Ljubljana, pojte z menoj," je občinstvo v slovenskem jeziku pozdravila Pausini, ki je sicer znana po tem, da skladbe redno poje v treh jezikih. Njen glasbeno-poliglotski repertoar poleg italijanščine, španščine in angleščine med drugim obsega tudi portugalščino, nemščino in kitajščino. Že z drugo skladbo je pevka povsem prevzela občinstvo in pokazala neverjeten mezzosopranski razpon. Skrita za platnenim cilindrom, ki je segal vse do vrha odrske konstrukcije, se je med skladbo Durare dvignila nekaj metrov nad občinstvo. Ko je zastor padel, je občinstvo osupnilo: platforma, na kateri je stala Pausini, je bila namreč le nekoliko večja od pevkinih stopal.
Čustveno o materinstvu in ljubezni
Laurin izjemen vokal so dopolnjevali spektakularni vizualni vložki in plesalci. Občinstvo skorajda ni smelo pomežikniti, če ni hotelo zamuditi kakšnega izmed estetskih dodatkov predstavi, ki jih zares ni manjkalo. Po razigranem, rockovsko obarvanem venčku štirih skladb in čisto svežega, v evrovizijskem slogu predstavljenega singla Ciao (izdan novembra letos) je italijanska zvezdnica umirila tempo.
Če je v prvem delu koncerta prevladoval eksploziven in barvit šov, je bilo nadaljevanje veliko bolj čustveno. Glasbenica je občinstvu povedala, da bo razkrila, zakaj in za koga so nastale nekatere največje uspešnice njene 31-letne glasbene kariere. "Ko boste peli skupaj z menoj, se bodo v vaše misli vrnili spomini tudi na ljudi, ki so del vašega življenja," je povedala. "Ko z vami delim teh 31 let svoje glasbe, z vami pravzaprav delim svoje življenje. Pojem, kar sem živela in kar živim, predvsem pa pojem o tem, v kar verjamem." Nabor za pevko najbolj čustvenih in pristnih skladb so sestavljali Celeste, Il nostro amore quotidiano in Davanti a noi. Pred prvo izmed trojice skladb je glasbenica občinstvu zaupala svojo zgodbo o materinstvu: "Leta 2010 sem bila izgubljena, ker sem želela postati mama, a mi to ni uspelo. Zato smo napisali pesem, da bi dobila upanje in pogum. Pesem je nekakšen pogovor z otrokom, po katerem hrepeniš. To pesem želim posvetiti vsem, ki si želite postati starši. Upam, da vam bo prinesla takšno srečo, kot jo je meni." Med prepevanjem čutne balade je pevka ostala na odru čisto sama, kar je pričaralo dodaten učinek intime, ki jo je skladba z besedilom in sporočilom, kot je Celeste, izkoristila v največji mogoči meri.
Eno izmed skladb trojčka je Pausini posvetila tudi svojemu dolgoletnemu partnerju in kitaristu v njeni zasedbi, Paolu Carti. Poročena sta šele od leta 2023, saj sta "pogodbo", kot ji je rekla pevka, želela skleniti takrat, ko so jo v Italiji lahko sklenili čisto vsi državljani, ne glede na spolno usmerjenost. To pa ni bila zadnja skladba, na katero je pevka navezala družbeni komentar.
Nizu uspešnic, ki so zaznamovale začetek novega tisočletja, sta namreč sledili skladbi Io sì in Sorella Terra. Številni glasbeniki ponavljajo že vnaprej naučene družbenokritične monologe, pri katerih družba postaja vse bolj otopela. Pri besedah tokratne gostje v slovenski prestolnici ni bilo tako: "Vsem dekletom želim povedati, da ste vredne živeti življenje brez strahu, brez nasilja in brez sramu. Vredne ste živeti življenje v ljubezni." Skladba io sì, ki govori o nasilju nad ženskami, ima pri Lauri drugačno težo, saj je pevka znana po tem, da skozi celotno kariero ozavešča o problematiki nasilja nad ženskami in pomaga organizacijam, ki se proti temu borijo. Podobno velja tudi za med zvezdniki ničkolikokrat prežvečeno temo okoljske problematike, o kateri je pela v pesmi Sorella Terra. Pevka s svojimi pozivi k varovanju narave namreč ni iskala zgolj hitrega odobravanja ljubljanskega občinstva, ampak je izrazila resno skrb za prihodnost planeta.
Poklonili so se ji tudi glasbeni kolegi
V sklepni tretjini koncerta je vzdušje znova postalo nekoliko bolj prešerno, Pausini pa je iz svojega nebeškega vokala iztisnila maksimum. Na oder je k sodelovanju pri koreografiji povabila dve oboževalki, ki sta delali družbo najbolj gorečim ljubiteljem pevke. Tako rekoč vsaka skladba je poskrbela za novo odrsko kuliso in kanček več energije, ki vse do največjih uspešnic pevke ni popustila. Strani amori in La solitudine, s katero je pevka debitirala, zmagala na festivalu Sanremo in zaslovela po vsem svetu, sta poskrbeli za vokalni vrhunec večera. Občinstvo si je nato lahko ogledalo filmski presek nekaterih največjih dosežkov zavidanja vredne kariere Italijanke: od zmage na Sanremu in številnih laskavih nagrad, kot sta grammy in zlati globus, nekaterih največjih turnej in koncertov, pa vse do videočestitk glasbenih kolegov, s katerimi je sodelovala.
Med drugimi so se eni največjih italijanskih glasbenic vseh časov poklonili Phill Colins, Vasco Rossi, Ricky Martin, Kylie Minogue in Michael Buble. V dodatku koncerta so na svoj račun prišli še vsi tisti, ki so si želeli odpeti kakšno Laurino uspešnico brez drugih članov glasbene zasedbe.
Ljubljansko občinstvo je lahko podoživelo tridesetletno metamorfozo glasbenice od najstniške ikone zgodnjih devetdesetih let do pevke par excellence, ki premore 15 studijskih albumov, polno vitrino največjih glasbenih nagrad in milijone prodanih plošč. Tri desetletja čakanja na prvi slovenski nastop je pevka poplačala s fantastičnim koncertom, v katerega je "stlačila" krepko več kot trideset skladb. Zdaj lahko slovenski oboževalci izjemne vokalistke le upajo, da bo do naslednjega snidenja minilo precej manj let.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje