Po izdaji albuma aprila in štirih singlov, ki so jih pospremili videospoti, je sinoči v Cvetličarni le prišel čas, da se je črno-bela podoba, ki se je vtisnila v spomin ljubiteljem videopodobe za skladbo Prvi zadnji, spremenila v gibljive barvne podobe, ki so stale na odru pred njimi.
"V gromozansko čast mi je, da vam lahko nocoj na odru Cvetličarne predstavim — ne prvič in zagotovo ne zadnjič — vokalno-instrumentalno zasedbo, zaradi katere smo se vsi danes zbrali tu. Na oder vabim druščino, ki vam bo danes ekskluzivno predstavila vse skladbe s plošče Nabiralka zvezd. Dame in gospodje — ansambel Tabu," je pred dvigom zavese poustvaril začetni prizor iz omenjenega videospota napovedovalec večera.
Pred polnim parterjem Cvetličarne, ki sta ga obdajala zakrita dela levega in desnega balkona, je statična podoba, ki je prav tako zaznamovala omenjeni videospot, kmalu izginila. Beusova je po prvih vrsticah odšla stran od stojala za mikrofon in še malce rezervirano začela tkati vez med odrom in občinstvom. Prve vrste so prevzele (oz. okrepile) vlogo spremljevalnih vokalov (kjer sta bili v ospredju Sandra Feketija in Karin Zemljič) že po nekaj minutah.
Sinergija občinstva in skupine
In prav ta navezanost občinstva na skupino rešuje Tabu v tretjem poglavju svojega delovanja. Klaviaturist Aleš Beriša, baskitarist Iztok Melanšek, bobnar Primož Štorman in kitarist Tomaž Trop so stalnice, pri katerih so vse karte na mizi. "Proces pisanja skladb za nov album je bil podoben kot do zdaj. Bilo je res obdobje zamenjave naše glavne 'battle ship' in takrat smo morali malo ustaviti proces ustvarjanja, ker moram vsaj malo poznati človeka, za katerega pišem. Ampak se je izkazalo, da se Eva tako lepo zlije na našo glasbo, da je potekalo vse po utečenih tirih," je dejal Melanšek.
Tabu danes občinstvu dajo tisto, na kar so pripravljeni — oz. na tisto, na kar so jih pripravljali vsa ta leta. Tako jim dajo prostor, da na krilih nostalgije zapojejo zadnje dele skladbe Oblak za dva, vmesni del skladbe Na romanje, refren Hvala za ribe ...
Stare uspešnice so pripomogle k temu, da je Beusova do druge polovice koncerta popolnoma izgubila začetno tremo, zaradi katere je pozabila v uvodu priklopiti svoje "in-ear-monitor" slušalke. "Yeeaah! Hvala lepa. Tako sem vznemirjena, da sem kar pozabila svojo mašinco spodaj," je v uvodnem nagovoru priznala Beusova.
Prva tretjina je bila v celoti namenjena novim skladbam (Greva dol, Na konec sveta, Trikrat na led, Do kosti), katerih skupni imenovalec je raznolikost. "Nikoli se nismo obremenjevali, kaj je lahko skupaj in kaj ne sme biti. Prav tako se nismo obremenjevali z žanrsko opredelitvijo. Album je 'tabujevski'. Še na vsakem smo imeli izlete v različne smeri - od diska do 'žganice'," je o novem albumu dejal Melanšek.
A te skladbe dobijo v živo drugačen naboj. Predvsem zato, ker Beusova v živo ne oponaša svojih predhodnic, ampak vedno bolj kaže svojo barvo glasu. In to dodaja Tabujem nov element nepredvidljivosti. "Zdaj smo že 'zakurblal' tole Tabu mašino in se kar ne bomo ustavili," je po prebijanju ledu nagovorila zbrane Beusova in vzkliknila: "Kje so roke?!"
A bolj umirjena podoba Tabujev, kot so jo pokazali ob preigravanju balade Do kosti, ko sta bila v ospredju zgolj Trop na kitari in Štorman ob podajanju ritma s palicami, na koncu ni prevladala. Tabu so namreč v repertoar ob predstavitvi novega albuma igrali uspešnice, ki so in še krojijo njihov železni repertoar.
Dobre stare uspešnice
Peljali so jih na sam začetek, ki ga je zaznamovala priredba On, prek uspešnic z albuma 42 do EP-ja Hvala za ribe. Ni šlo brez akustičnega dela, kjer so postregli z duetoma Trop-Beus ob preigravanju skladbe Pesem in dotik ter Beriša-Beus ob skladbi Moje luči (in z zapomljivo improvizacijo znotraj skladbe Beusove), kot so ga lahko oboževalci skupine spoznali med avtobiografskim muzikalom, ki so ga Tabu predstavili pred nekaj leti.
Prav to je bil uvod v še en bolj umirjen sklop skladb iz Nabiralke zvezd (Dete in Lunin svet), ki ga je prekinila skladba Čakamo, da poči. Tu so se spustile zadnje zavore. "Rokenrol," je zakričala Beusova. V ospredje je prišel Trop, Beusova je pristala na tleh, nato se je dvignila in kot da bi gledali neko drugo osebo. Adrenalin, Tabu, Divje, Ocean, Nekoč nekje, Poljubljena — sklop, kjer je Beusova s pridom izkoriščala svoj vokalni razpon, skakala z ene strani do druge odra in v pravih trenutkih prepuščala občinstvu, da se je pridružil prepevanju.
"Ta ra ta ta," je bilo dovolj iz ust Beusove, da je pobudo pri Dobri vili prevzela Cvetličarna. "A zdaj bo spet 'ful' časa trajalo," je spraševala Štormana, ko so si v tabujevski maniri vzeli nekaj sekund zatišja, preden so udarili s skladbo. "Pa se lahko preobujem ta čas," je odvrgla svoje čevlje in začela s skladbo bosa. Ob prepevanju Cvetličarne je poskakovala in vzbujala nostalgijo na neke druge čase.
"Zdaj pa ne vem, ali se spodobni ljudje sezujejo ali ostanejo kar bosi," se je pošalila Beusova in nadaljevala: "Najbolje, da kar igraš naprej, Maco, da nimam časa razmišljati o teh stvareh." Tropova kitara je naznanila še en podaljšek nostalgične serije — Lahko sem srce. Kar je tudi pomenilo napoved dodatka.
Umirjeno slovo
Tabu so se na oder vrnili umirjeni. Beusova je sedla na rob odra in skupaj z Berišo ustvarila enega intimnejših delov koncerta s skladbo Vile in pirati (skladbo, ki jo je Melanšek posvetil petletni hčerki).
"Vem, da veliko predstavljam danes, ampak moram vam še punco, zaradi katere smo danes tu. Ona namesto nas vsako noč nabira sanje za nas in prinesla je tudi ta album," je pred napovedjo zadnjega singla, ki so ga izvedli v živo, poudarila Beusova. Nabiralka zvezd je tako v repertoarju Tabu 3.0 našla mesto ob skladbi za slovo — Angelu.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje