Producent prvenca Ashlee Simpson je bil z grammyjem nagrajeni John Shanks, Autobiography je 20. julija 2004 izdala založba Geffen Records. Ko se je odpravila na lov za snemalno pogodbo, se številne založbe niso želele srečati z njo, saj so mislile, da si zgolj želi biti kot njena sestra Jessica Simpson.
Sama ni želela podpisati pogodbe z založbo, ki je izdajala sestrino glasbo, saj je želela, da dogovor sklene zaradi svoje glasbe, ne poznanstva. Ashlee Simpson je namreč poudarila, da si ne želi ustvarjati svoje popglasbe kot njena sorojenka ali Hilary Duff – kot svoje idole je omenila Chrissie Hynde in Joan Jett.
Pisanje dvanajstih pesmi na albumu je opisala kot pisanje dnevnika, navdih pa je črpala iz svojih izkušenj zadnjih treh let. "Vsak dan sem razmišljala o tem, skozi kaj sem šla, o tem pa sem pisala pesmi," je v enem izmed intervjujev dejala glasbenica, za katero naj bi bilo pisanje pesmi zelo pomembna stvar, ki ji je zelo pri srcu. Dodala je, da je celotna plošča iskrena.
Besedila, pri ustvarjanju katerih je sodelovala s številnimi izkušenimi tekstopisci, se v prvi vrsti ukvarjajo z ljubeznijo in zlomljenim srcem – velik del je navdihnil glasbeničin razhod z njenim takratnim fantom Joshem Hendersonom. "Ni me bilo strah povedati, da me boli in kako sem to prebolela," je še delila Ashlee Simpson, ki je sicer nekaj skladb napisala tudi o svoji sveži ljubezni z Ryanom Cabrero.
Kot singel so bile izdane pesmi Pieces of Me, ki je debitirala na prvem mestu ameriške glasbene lestvice Billboard Hot 100 in bila s tem tudi najuspešnejši singl, Shadow in La La. Medtem ko je revija People Shadow opisala kot najbolj osebno pesem na albumu, saj govori o tem, kako je Ashlee odraščala v senci sestre Jessice, a je sčasoma le našla svojo identiteto, je La La bolj žgečkljive narave.
Love Me For Me govori tudi o ljubezni do samega sebe, Giving It All Away pa poslušalca spodbuja, naj se postavi na lastne noge. Izvajalki naj bi bila s celega albuma najljubša zadnja pesem plošče, Undiscovered, ki govori o razhodu z Joshem.
Album Autobiography, ki je kraljeval na ameriški lestvici albumov Billboard 200, je osvojil naziv največjega debija med izvajalkami leta 2004. Prejel pa je mešane kritike. Medtem ko je revija People dejala, da je "sprejemljiv prvenec", ki dokazuje "verodostojnost njenega talenta", ga je revija Rolling Stone označila za "vsakdanjega" in "predvidljivega". BBC je dejal, da je na njem nekaj pesmi, ki gredo hitro v uho, po mnenju New York Timesa pa celota skladb meri na isto občinstvo, ki posluša Avril Lavigne in Pink.
Ključno vlogo pri promociji debitantskega albuma je igrala resničnostna oddaja The Ashlee Simpson Show. Idejo za tak način oglaševanja je dal njen oče Joe. Ta se je za podobno potezo, ki se je izkazala za uspešno, odločil tudi v primeru Jessice – oddaja Newlyweds: Nick and Jessica naj bi bila deloma odgovorna za to, da je njena domnevno propadajoča glasbena kariera spet oživela.
Ashlee se je za oddajo odločila zato, ker je menila, da zagotovi vpogled v nastanek albuma, obenem pa je upala, da bo predstavitev njene osebnosti morda pomagala pri razlikovanju od Jessice. Nekateri so pripomnili, da so se ji vrata prav zaradi Jessice – ne glede na to, da si ni želela, da jo primerjajo z njo – odprla, saj se brez sestrinega slovesa in resničnostnega šova tudi njena album in oddaja ne bi zgodila.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje