Pije tako čist bencin, da bi z njim lahko rože zalival. Foto: EPA
Pije tako čist bencin, da bi z njim lahko rože zalival. Foto: EPA
Nissan pivo II
Pivo II lahko vrti kabino. Princip, ki so si ga Japonci sposodili pri nekaterih traktorjih in bagrih. Foto: EPA
Porsche turbo cabriolet 911
Porsche turbo cabriolet 911 ni za vsako denarnico. Prav tako ni za vsako denarnico njegova poraba. Foto: EPA
BMW hibrid X6
Evropejci uporabljajo bolj vsakdanjo obliko. Tudi pri hibridu BMW-ja X6. Foto: EPA

Do tega protislovja pride, ker med svetovnimi avtomobilskimi proizvajalci poteka tekma na več področjih. Prva izmed njih je boj za prevlado na svetovnem avtomobiliskem trgu. Za prvo mesto se bojujeta ameriška korporacija General Motors in japonski velikan Toyota. Na tretjem mestu je ambiciozni - postati želi številka ena - Volkswagen.

V vesolje, ne na cesto
A vojna se še ne dobiva s hibridi in vozili na alternativna goriva, temveč z modeli na klasični pogon. Predvsem avtomobili, ki imajo motor samo na alternativna goriva, so za kupce predragi in nepraktični.

Azijski proizvajalci precej časa posvetijo "električarjem" in drugim čistim avtomobilom. A tu gre bolj za drugo bitko, za prestiž. Kaj naj človek počne, denimo, z Nissanovim pivom II, razen da se obrača v kabini kot v bagru? Kaj naj počne s Hondinim puyom, razen da ga ščipa s prsti, saj je vozilo tako mehko, da bo spremenilo obliko? Še bi lahko našteli nekaj vozil, katerih video bi se lahko pojavil na YouTubu pod imenom NLP.

V Evropi je pomembna moč
Za prestiž se borijo tudi evropski proizvajalci, a na drugačen način. Če Azijci vidijo svojo moč v futuristični obliki, nekateri zahodni proizvajalci svojo moč merijo v konjskih močeh. Oziroma kilovatih, da bomo v skladu z zakonom.

Kaj naj počne večina ljudi s ferrarijem F430 spiderjem? Ali pa s porschejem turbo cabriem 997, kabrioletno izvedbo jaguarja XK ali s preostalimi športnimi avtomobili. No, mnogo moških (svet avtomobilizma je žal še vedno domena moških, čeprav je Nina Jerančič verjetno v dirkalniku boljša od vsakega Slovenca) bi kaj rado zlezlo v nizke, neudobne športne sedeže in se malo popeljalo (pobahalo) s takšno zverino. A to bodo lahko storili le, če imajo v žepu 191.704 evrov za ferrarija F430 spider, 170.305 evrov za porscheja turbo cabriolet 911 ali pa 101.625 evrov za jaguarja XK cabrio.

Hibridi so prihodnost
Evropski in ameriški proizvajalci pa le niso povsem pozabili na do okolja prijazna vozila. Za razliko od azijskih vesoljskih plovil se osredotočajo samo na hibride, ki niti niso pretirano dražji od klasičnih različic. A še kar nekaj časa bo potrebno, da bomo na cesti lahko videli več avtomobilov s hibridnim pogonom.

Čeprav jih ni veliko, so zelo pomembni. Hibridi, zemeljski plin in elektrarne poskušajo čim bolj uravnavati ceno nafte, da ne podivja in da se "samo" zelo draži. Hibridni avtomobili in vozila na alternativna goriva zato niso zavezniki prodajalcev in preprodajalcev naftnih derivatov. Ti imajo namreč interes, da se čim več vozimo z avtomobili na klasični pogon. Zato je povsem mogoče, da naftni mogotci pritiskajo na avtomobilsko industrijo, da ta ostaja pretežno na klasičnih motorjih.

Razcvet do okolja prijaznih avtomobilov je zato pričakovati šele po izčrpanju vseh zalog nafte. Do tedaj pa bodo avtombilski proizvajalci z relativno majhnim številom čistih avtomobilov dajali vtis, da ne želijo kršiti enega izmed novih božjih grehov - onesnaževanje okolja.

Nejc Gole