Serija, ki jih ohranja nad gladino trenutno, je Stranger Things, kar je potrdil tudi izvršni direktor Netflixa Reed Hastings. Nova sezona te dramske serije je požela izjemen uspeh in zajezila množični odhod Netflixovih naročnikov.
Podjetje je aprila poročalo o prvem upadu naročnikov od leta 2011, tej novici je sledilo na stotine izgub delovnih mest in strmoglav padec vrednosti delnic, poroča BBC. Tekmeci vse bolj ogrožajo Netflixovo prevlado, pri čemer največ odpovedi naročnine prihaja iz ZDA in Kanade, sledi Evropa.
Kot je povedal Guy Bisson, izvršni direktor Ampere Analysis, je bilo Netflixovo izgubljanje položaja na trgu "neizogibno". "Ko si na vrhu, greš lahko samo še v eno smer, še posebej z obilico novih tekmecev, s čimer se je moral Netflix v zadnjih letih spopadati," je povedal.
Aktualni položaj je zelo neugoden za Netflix, ki je s svojim revolucioniranjem načina potrošnje zabavnih vsebin užival vrsto let rasti, ki se je zdela neizpodbitna.
Netflixov položaj globalnega velikana se je še utrdila s pandemijo leta 2020, ko je bilo na milijone ljudi ujetih med štiri stene obsojenih na serijsko konzumacijo programa na malih zaslonih. Pandemični časi so med drugim rodili take pogrošne uspešnice, kot sta poljski mehki pornofilm 365 dni in ameriška erotična serija Sex/Life, izjemno gledanost pa sta imeli tudi južnokorejska serija Squid Game in britanska serija The Crown.
Netflix še vedno prva izbira – a za koliko časa še?
A ko se je življenje počasi vrnilo v bolj ali manj stare tirnice, se je Netflix znašel v vse večjih težavah pri privabljanju novih naročnikov in ohranjaju baze starih, še posebej, ker so vse večje cene življenjskih stroškov mnoge prisilile k racionalizaciji. Podjetje ima tudi vse ostrejšo konkurenco v Apple TV-ju, HBO Maxu, Amazonu Prime in platformi Disney+.
Kot ugotavlja BBC, je bil Netflix svoj čas dežurni motilec, tisti, ki je ob posel spravljal video izposojevalnice, kot je Blockbuster. A motilec naglo postaja moteni.
Netflix se je ustrelil v koleno tudi z zvišanjem naročnine – "standardni" načrt v ZDA tako zdaj stane 15,49 dolarja – za primerjavo: še januarja je znašal 14 dolarjev, leta 2019 pa 11. "Na neki točki bodo dosegli prag, ko bo znatno število ljudi reklo dovolj je dovolj," je povedal Bisson. "Zaradi dodatnih izbir je višanje naročnine bolj tvegana strategija."
Za zdaj javnomnenjske raziskave sicer še nakazujejo, da Netflixu uspeva privabljati nazaj večje število "prebežnikov" kot njegovim tekmecem. Mnoga gospodinjstva Netflix tudi še vedno identificirajo kot tistega enega spletnega ponudnika, ki bi ga obdržali, če bi morali izbrati le enega. Skupno so pri podjetju konec junija našteli 220 milijonov naročnikov, kar je še vedno precej nad konkurenco, a rast še nikdar ni bila tako počasna in nizka, vrednost delnic pa je letos padla za dobrih 60 odstotkov.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje