To je bila še ena revija v vrsti tistih, na katerih so se predstavile "starejše" nekdanje manekenke, "močnejše" postave in/ali obrazi z ulice. "Dovolj je teh otrok, moda ni le za najstnice," je razvpiti Chanelov kreativni vodja povedal po reviji, v kateri se je po brvi sprehodila supermanekenka iz 80. Ines de la Fressange, pa tudi Stella Tennant, katere obraz je zaznamoval 90. leta.
In Lagerfeld (ki je sicer nekoč veljal za glasnega zagovornika suhic na modnih brveh in se je s strogo dieto tudi sam uspel "sestradati" do vitke postave) v svojih razmišljanjih nikakor ni osamljen. Dan pred njim je britanski oblikovalec Giles Deacon, ki bdi nad znamko Ungaro, med suhljate manekenke pomešal tudi tiste, ki niso manekenke po poklicu. "Oblikujem za ženske. Nimam namena oblikovati za dojenčke," se je pošalil Deacon, ki je k sodelovanju povabil tudi prijateljico, urednico japonske izdaje revije Vogue in modno ikono Anno Dello Russo. "Izbral sem ženske vseh starosti. Pomembno je, da imajo močne osebnosti," je povedal.
Ungarova nenavadna zasedba na modni reviji je bila le še en primer smernic, ki smo jih lahko opazili tudi pri Balenciagi - Nicolas Ghesquiere je v revijo vključil "obraze z ulice" in nosečo supermanekenko Mirando Kerr -, pa pri Jeanu Paulu Gaultieru, ki je na modno brv postavil obilno pevko Beth Ditto, in tudi pri Johnu Gallianu, kjer so se po pisti sprehodile "modne veteranke". Ghesquiere se je na lov na menkenke podal kar na ulice in jih nato na pisto poslal skupaj s supermankenkami, kakršna je tetovirana danska lepotica Freja Beha. "Obstaja neka težnja h kloniranju žensk in brisanju njihove osebnosti. Jaz pa želim poudariti njihovo individualnost. Hočem pokazati različne tipe žensk," je izjavil.
Nazaj k ženskam s postavami?
Patrick Lemire s pariške modne agencije Marilyn pravi, da je modna industrija na "točki obrata". "Oblikovalci nočejo več prikazovati mladoletnih deklet, ki še niso "prave" ženske. Obračajo se nazaj k zrelim samozavestnim ženskam, ki se ničesar ne bojijo in se dobro počutijo v svojih oblekah." "Naše male mladenke so manj zaželene," je dodal in povedal, da je navdušen, da se oblikovalci "vračajo k resničnosti in k ženskam s postavami". "Zdi se, da oblikovalci razumejo, da moraš biti, da bi bila resnično elegantna, prava ženska."
Trend je bil prvič opazen že v začetku leta, tudi pri Pradi in Louisu Vuittonu, kjer so se odločili z polnejše manekenke z izrazito poudarjenimi ozkimi pasovi. Marc Jacobs, kreativni vodja Vuittona, je izbral "veteranki z oblinami" Laetitio Casto in Elle Macpherson (čeprav o kakem razkošju oblin v primerjavi z "navadnimi smrtnicami" ne moremo ravno govoriti). Tudi modni tisk je to zagrabil in na svoje strani začel uvrščati "običajne" ženske in manekenke z oblinami.
Strokovnjak za luksuzne dobrine in modo Jean-Jacques Picart meni, da premik naznanja odmik od esktremnega blišča k zdravemu razumu. Gospodarska kriza naj bi vse prisilila k temu, da so bolj strogi in ponujajo obleke, ki so smiselne, torej takšne, da jih (sicer na drugačen način) lahko nosijo ženske, stare 20 ali pa 50 let. Pojavljanje slavnih obrazov iz 80. in 90. let pa je tudi način za utrjevanje identitete modnih znamk v slabih gospodarskih časih, je prepričan: "Ti obrazi so povezani z zlato dobo mode - s časom, ko je bila moda zelo v modi."
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje