Po množičnem odpuščanju delovne sile med pandemijo covida-19 zdaj številni zaposleni v letalskem sektorju zahtevajo zvišanje plač in boljše delovne pogoje.
Letalska družba Norwegian Air se je s sindikati na začetku junija med drugim dogovorila za 3,7-odstotno zvišanje plač pilotom, kar bi po poročanju Reutersa lahko delavcem ponudile tudi druge družbe, da bi se izognile stavkam.
Britanski nizkocenovni letalski prevoznik EasyJet je že sporočil, da bo čez poletje odpovedal več tisoč poletov.
Stavko napoveduje tudi okoli tisoč pilotov skandinavske letalske družbe SAS. Stavka na Danskem, Norveškem in Švedskem bi lahko potekala proti koncu junija. Piloti so nezadovoljni s plačami in stroškovnimi rezi.
Sedem sindikatov iz Italije, Francije, Portugalske, Belgije in Španije letalske družbe Ryanair je maja opozorilo, da bi lahko kabinsko osebje letos začelo stavko, če se letalska družba ne bo "smiselno odzvala" na njihove zahteve po boljših delovnih pogojih. Od takrat so napovedali načrte za stavko v vseh petih državah konec junija ali na začetku julija.
Odpoved vseh odhodnih letov v Bruslju
Osrednje bruseljsko letališče Zaventem je medtem odpovedalo vse današnje (ponedeljkove) odhodne polete, potem ko se je večina varnostnega osebja pridružila vsesplošni stavki v državi, s katero zaradi naraščajoče inflacije zahtevajo višje plače. Bruseljsko letališče je potnike o odpovedi skupno 232 poletov obvestilo na svoji spletni strani in družbenih medijih.
Na londonskem letališču Heathrow naj bi julija stavkalo osebje za prijave na polet britanske letalske družbe British Airways. Stavkajoči naj bi zahtevali zvišanje plač, ki so po njihovih trditvah še vedno na znižani ravni iz časov epidemije.
Delavci na pariškem letališču Charles de Gaulle so 9. junija začeli stavko, s katero so zahtevali zvišanje mesečne plače za 300 evrov. Zaradi stavke je letališče moralo odpovedati četrtino vseh letov. Nadaljnje stavkovne dejavnosti so predvidene za 2. julij.
Schiphol z dodatki delavcem
Londonsko letališče Gatwick in amsterdamsko letališče Schiphol sta medtem omejili število potnikov, ki bodo lahko čez poletje potovali skozi njuni letališči.
Eno najprometnejših letališč v Evropi je pred pandemijo zaposlovalo 68.000 ljudi, zdaj jih je tam zaposlenih okoli 58.000. 15.000 čistilcem, upravljavcem prtljage in varnostnikom bodo prek poletja izplačali dodatnih 5,25 evra na uro.
Portugalska in španska vlada v ukrepanje
Tudi številna druga letališča skušajo pridobiti delavce. Portugalska vlada namerava na šestih letališčih v državi za bolj tekoč promet do 4. julija podvojiti število carinskih uslužbencev.
V Španiji bo policija zaposlila 500 dodatnih policistov in število svojih zaposlenih na letališčih v državi povečala na 1700.
Tudi v Nemčiji imajo pomanjkanje delovne sile na letališčih. Po navedbah direktorja združenja letališč ADV manjka 20 odstotkov delovne sile na področjih varnosti, sprejema potnikov in upravljanja letal. Letalski lobi je nemško vlado pozval, naj dovoli zaposlitev 2000 delavcev iz Turčije.
Na pariških letališčih Charles de Gaulle in Orly pa bodo zaposlili dodatnih 4000 ljudi. Med pandemijo so jih sicer odpustili 20.000. Varnostno podjetje tega letališča je zaposlenim ponudilo 180 evrov dodatka, če svoje dopustniške načrte odložijo do 15. septembra, in 150 evrov za vse nove delavce.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje