Izkušnja z izgubljeno prtljago je sila neprijetna. Foto: EPA
Izkušnja z izgubljeno prtljago je sila neprijetna. Foto: EPA
British Airways
Velika črna pika za britanskega velikana med letalskimi prevozniki. Foto: EPA

Poročilo Sveta britanskih uporabnikov letalskega prevoza (AUC) je v poročilu za leto 2006 zapisalo, da je na napačen naslov romalo kar 23 kosov prtljage na 1.000 potnikov, kar je najslabši rezultat na seznamu 24 letalskih družb, ki so jih vzeli pod drobnogled. Vse letalske družbe so tudi članice AEA-ja (Združenja evropskih letalskih prevoznikov).

Britanska letalska družba je z odzivom pohitela in dejala, da so številke zanje nesprejemljive in da jih bodo popravili, obenem pa so se potnikom tudi opravičili za vse nevšečnosti.

Nekatere nevšečne zgodbe
Britansko združenje je navedlo tudi nekaj primerov oziroma zgodb, ki so bile posledica izgubljene prtljage pri različnih letalskih prevoznikih. Neki ženski so tako poškodovali motorni skiro, popravilo pa jo je stalo 263 funtov. Kot nadomestilo za tedne brez njenega prevoznega sredstva so ji ponudili pičlih 19 funtov.

Neki drugi potnici so izgubili vso prtljago, njeno zahtevo po 116 evrih, kolikor lahko zahteva v skladu s politiko letalske družbe za nujne potrebščine, in odškodninsko zahtevo po 1.500 funtih, kolikor naj bi bila vredna prtljaga, pa so v celoti zavrnili. Na koncu so privolili v poravnavo za 400 funtov.

Med najslabšimi ravno največji
Številke so pokazale, da naj bi 24 letalskih družb skupaj izgubilo kar 5,6 milijona kosov prtljage, kar pomeni 15,6 kosa prtljage na 1.000 potnikov. Med družbami, ki so dosegle slabši rezultat od tega povprečja, so poleg British Airways še Lufthansa, Air France, Alitalia in KLM. Slednji se je združil z Air Franceom.

Okrog 85 odstotkov izgubljene prtljage se vrne v roke potnikov v 48 urah, kar pomeni, da se več kot dva dni vozi naokoli ali pa se na koncu sploh ne vrne kar milijon kosov. Številke nekaterih bi bile lahko še slabše, saj Virgin Atlantic ni doval podatkov, nizkocenovnika Easyjet in Ryanair pa, denimo, sploh nista člana združenja AEA.

M. K.