Sistem, podoben ljubljanskemu, bo tako eden največjih na svetu (po številu koles, ki bodo na voljo, New York prekašajo le Pariz, kjer imajo za izposojo 28.000 koles, in nekaj kitajskih mest) in prvi ameriški, ki bo začel delovati brez državne pomoči.
Podjetje Alta Bicycle Share, ki je podoben način izposoje vzpostavilo tudi v Washingtonu in nekaterih drugih ameriških velemestih, se je namreč obvezalo, da bo samo priskrbelo 50 milijonov dolarjev, kolikor bodo stala kolesa, postavitev postaj za izposojo koles in informacijskega sistema.
Na leto bodo plačali 100 dolarjev
Poleg tega mestu obljubljam, da bo z njim delilo ves dobiček, ki ga bo z izposojo koles podjetje imelo. Newyorčane bo izposoja sicer na leto stala 100 dolarjev (74 evrov) "članarine", vsake prve pol ure vožnje pa bo nato zanje brezplačna. Koliko bodo morali odšteti za izposojo po pretečenih 30 minutah, se v podjetju še niso odločili, a verjetno bodo cene podobne kot v drugih mestih (od 30 do 60 minut dolar in pol, tri dolarjev za izposojo do 90 minut in šest dolarjev za vsakih 90 minut, ki sledijo).
Več kot polovica poti je krajša od treh kilometrov
Direktorica podjetja, ki upravlja javne prevoze v New Yorku, Janette Sadik-Khan, je prepričana, da bodo ljudje sistem z veseljem uporabljali, še posebno v današnjih časih, ko je prevoz pogosto komaj mogoče najti. "Velikokrat se zgodi, da ne najdeš taksija, da ni nikjer avtobusa in podzemna ne dela. Ta način prevoza je popoln za tista kratka potovanja od točke A do točke B," pojasnjuje in dodaja, da je več kot polovica (54 odstotkov) potovanj, ki jih opravijo Newyorčani krajših od dveh milj (malo več kot tri kilometre).
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje