Največji nizkocenovni letalski prevoznik srednje in vzhodne Evrope je 1. avgusta poskusno uvedel doplačilo za večje kose ročne prtljage na poletih med londonskim letališčem Luton in poljskimi Katovicami. Torbe z merami 42 cm x 32 cm x 25 cm ali manj lahko potniki s sabo vzamejo brezplačno, za večje kose, ki morajo še vedno ustrezati meram ročne prtljage (55 cm x 40 cm x 20 cm), pa je treba doplačati deset evrov.
Wizz Air je maja po šestih letih napovedal vrnitev v Ljubljano na Letališče Jožeta Pučnika, od koder bo letel v Bruselj in London. Na letališče Charleroi, južno od belgijske prestolnice, bo začel leteti 29. oktobra, na londonski Luton pa 30. oktobra. Ali bodo na teh poletih poleg običajne prtljage, ki jo potniki oddajo ob prijavi, zaračunavali tudi ročno, za zdaj še ni potrjeno, je pa to vse bolj verjetno.
Za prtljago, oddano ob prijavi, trenutno zaračunavajo 15 evrov, če je polet krajši od ene ure in 50 minut, in 20 evrov, če je polet daljši od ene ure in 50 minut. Izjema je obdobje vrhunca poletne sezone in božično-novoletnih praznikov, ko lahko za prtljago zaračunajo še dodatnih pet evrov.
Uveljavljena politika nizkocenovnikov je običajno poceni vozovnica in doplačilo za prevoz prtljage, vendar pa je pri tem ročna prtljaga (omejena z merami in težo) še vedno brezplačna. Tako se mnogi potniki odločijo, da bodo na pot vzeli le ročno prtljago. Pri Wizz Airu ta logika ne bo več veljala, razen če bodo potniki lahko svojo prtljago stlačili v torbe dimenzij 42 cm x 32 cm x 25 cm ali manj.
Ukrep madžarskega letalskega prevoznika je naletel številne kritike potnikov, ki so na spletni strani za prodajo letalskih vozovnic Skyscanner s kar 88 odstotki potrdili, da bi se zaradi zahteve po plačilu ročne prtljage raje odločili za drugega letalskega prevoznika. Wizz Airov predstavnik za odnose z javnostmi pa meni, da je bil ukrep uspešen, poroča The Telegraph.
"Ob pozitivnem odzivu, ki smo ga prejeli v prvih dneh poskusne uvedbe doplačila, že razmišljamo, da bi ukrep razširili na vse linije," je dejal predstavnik družbe Daniel De Carvalho. Povedal je tudi, da se je za plačilo ročne prtljage odločilo le deset odstotkov potnikov, s tem ukrepom pa naj bi "izboljšali najnapornejši del potovanja z letalom – vkrcavanje", saj naj bi se potniki tako odločali za manjšo prtljago, s katero bi se hitreje vkrcali.
Konkurenčni nizkocenovni prevoznik easyJet se je na dogajanje že odzval, iz družbe so sporočili, da pri njih ne načrtujejo podobnih ukrepov, medtem ko iz Ryanaira zaračunavanja ročne prtljage še niso komentirali.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje