Večina od dvanajstih ameriških distributerjev, ki jih je Klet Brda povabila na trgatev, je bila prvič v vinogradu. Foto: Mojca Dumančič
Večina od dvanajstih ameriških distributerjev, ki jih je Klet Brda povabila na trgatev, je bila prvič v vinogradu. Foto: Mojca Dumančič
Trgatev
"Na ameriški trg, predvsem na vzhodno obalo, izvozimo skoraj milijon steklenic vrhunskih vin. Cene so višje kot doma," pravi Andrej Valentinčič, vodja trženja v Kleti Brda. Foto: Mojca Dumančič
Trgatev
Michael Doerfler (Laureate Import, Georgia), Andrej Valentinčič (vodja trženja Kleti Brda) in Dan Glysky (distributer iz Michigana) (z leve proti desni) so se strinjali, da je trgatev nepozabna izkušnja za vse, ki prodajajo vino. Dan Glysky je poudaril: "Zagotovo bomo odslej še z večjim spoštovanjem uživali v vinu. Šele zdaj se zavedamo, kako težko delo je to." Foto: Mojca Dumančič
Trgatev
V briški vinski kleti so se odločili, da na trgatev povabijo svoje poslovne partnerje. "Vabilu na trgatev so se odzvali iz ZDA, BiH-a in Poljske. Sodelovanje na trgatvi je del celostne izkušnje naših kupcev in prodajalcev. Naš motiv je, da spoznajo celoten postopek – od grozda do steklenice," poudarjajo v briški zadružni kleti. Foto: Mojca Dumančič
Trgatev
Andrej Valentinčič in Aleks Šviligoj, zadružnik, ki vse grozdje odda v Klet Brda, sta z letošnjim letnikom zadovoljna: "Grozdja je zaradi suše sicer nekoliko manj, je pa izjemno zdravo. Sladkorne stopnje so primerno visoke in tudi kisline se še dobro držijo." Foto: Mojca Dumančič
Aleks Šviligoj
Domačin Aleks Šviligoj je ameriške in bosanske trgače v svojem vinogradu v Dolnjem Cerovem sprejel odprtih rok, pa čeprav vsi niso vsi vešči trganja: "Pomembna je volja. In predvsem to, da znajo ceniti naš trud in delo, da znajo potem pot od vinograda do steklenice predstaviti našim kupcem. Da se sami prepričajo, da ni vse industrija, da gre tu predvsem ročno delo." Foto: Mojca Dumančič

V Vinski kleti Goriška brda so se namreč odločili za zanimivo poslovno potezo: v vinograde so povabili svoje poslovne partnerje, distributerje z ameriškega trga, kamor izvozijo več kot milijon steklenic vrhunskih vin, pa bosanske vinske trgovce in Poljake.

Večina ameriških distributerjev je bila prvič v vinogradu in vsi so pritrjevali, da bodo po tej izkušnji trgatve do vseh vin, ki jih prek luže prodajajo, še bolj spoštljivi. Dan Glysky, ki trži briška vina v državi Michigan, je vidno utrujen, toda zadovoljen po trgatvi v Dolnjem Cerovem povedal: "Zagotovo bomo odslej še z večjim spoštovanjem uživali v vinu. In če vino prepriča nas, bomo mi naše kupce še toliko bolj. Šele zdaj se zavedamo, kako težko delo je v vinogradu, kako veliko vlogo v tej vinski verigi odigrajo kmetje, vinogradniki."

Briški zadružni vinogradniki odprtih rok
Ameriške in bosanske distributerje je gostil zadružnik briške kleti iz Kojskega Aleks Šviligoj, ki ima vinograde v Dolnjem Cerovem. Trgali so sauvignon, izjemno sladek in za b'ndimače najnapornejši, saj se grozdi "skrivajo" med gostim listjem. Šviligoj je trgače, sicer vse ne preveč vešče trganja, sprejel odprtih rok: "Pomembna je volja. In predvsem to, da znajo ceniti naš trud in delo, da znajo potem pot od vinograda do steklenice predstaviti našim kupcem. Da se sami prepričajo, da ni vse industrija, da gre tu predvsem ročno delo." Grozdi sauvignona, ki so jih previdno trgali v zabojčke, niso šli takoj v prešo.

"Ne, ti grozdi še ne gredo v stiskalnico. To je trgatev na eni najboljših leg za sauvignon, grozdje je res zdravo, ima ravno prav sladkorja in kislin – toda do vrhunca ga bomo pripeljali šele po nekaj dneh v hladilnici. Noči namreč v Brdih še niso tako hladne, da bi grozdje dobilo potrebno aromo, zato ga za nekaj dni mi damo 'na hladno'. Potem pa pride na vrsto stiskanje," je povedal Goran Jakin iz svetovalne službe briške kleti.

Kako so Brici prodirali na ameriški trg
Na ameriškem trgu briška vina prodaja družba Laureate Imports Company, ki ima zanimivo zgodovino. Pred skoraj štirimi desetletji, leta 1979, ga je kot svojo podružnico ustanovil The Coca Cola Company, da bi svoje posle razširil na evropski jugovzhod. Coca Cola Company je to podjetje leta 1991 prodal Slovenijavinu, vodilnemu proizvajalcu oziroma trgovcu z vini v Sloveniji še iz obdobja Jugoslavije. Leta 2002 je Slovenijavino v celoti prevzela zadružna Vinska klet Goriška brda in tako pridobila pomembno odskočno desko za ameriški trg. Ameriška podružnica Laureate Imports Company (prej v okviru Slovenijavina, potem v lasti briške zadružne kleti) je namreč v ZDA izvažala precej blagovnih znamk, zagotovo pa je bila najbolj prepoznavna nekdanja blagovna vinska znamka Slovenijavina – Avia. Brici so se odločili, da blagovno znamko Avia prenovijo in jo postavijo na višjo vinsko in cenovno raven. Hkrati so na ameriški trg začeli izvažati tudi doma uveljavljene blagovne znamke briške zadružne kleti, kot so Quercus, Villa Brici in predvsem Bagueri. "Prava prodajna uspešnica v ZDA je naš sivi pinot. Vedeti moramo, da so Američani vse bolj izobraženi pivci in da iščejo pravo vinsko kakovost, hkrati pa tudi zanimive vinske zgodbe. In tu se je dobro usidrala predvsem naša avtohtona briška rebula. Za vsa naša vina, ki jih izvozimo na ameriški trg, dosegamo tudi precej višjo ceno kot doma," pravi Silvan Peršolja, direktor Kleti Brda.

Američani žejni briških vin
Direktor družbe Laureate Imports Company, Michael Doerfler, je na briški trgatvi že četrtič: "Obožujem to vinsko deželo. Grozdje je fantastično. Vina iz njega so bogatega okusa, polna so mineralov. Zelo jih imam rad. In prav tako je po njih v Ameriki vedno večje povpraševanje." Andrej Valentinčič, vodja trženja v Kleti Brda, je potrdil: "V ZDA izvozimo skoraj milijon steklenic na leto. Večina naših vin je na vzhodni obali, počasi pa prodiramo tudi v notranjost. Zdaj smo na ameriškem trgu navzoči že v 32 državah." Obisk ameriških vinskih distributerjev je še toliko pomembnejši zdaj, ko je Klet Brda prejela visoke ocene v ameriških medijih. "V avgustovski izdaji revije Wine Entusiast, kjer so ocenili deset vrhunskih in najbolj iskanih vin, so briški rebuli namenili kar 90 točk in ji dodelili tudi oznako "Best buy" za najboljši nakup. Tik pod magično mejo 90 točk, ki jih vinski kritiki v ZDA prisodijo najprestižnejšim vinom, so se uvrstila tudi druga iz briške kleti – chardonnay, cabernet sauvignon Bagueri, bela in rdeča zvrst Colliano, peneča rebula in vina iz že prej poznane linije Avia," je poudarila Marjana Simčič Humar iz dobrovske zadružne kleti.

Američani se kot ljubitelji vina že kosajo s Francozi
Zanimivo je, da Američani postajajo vse večji ljubitelji vin, da prehitevajo celo Francoze. Poraba vina je v ZDA v izrazitem porastu že kar nekaj zadnjih let. Pred tremi leti je bila skupna letna poraba vina čez lužo večja kot pri tradicionalnih vinoljubcih, Francozih. V ZDA je skupna poraba vina 31 milijonov hektolitrov, v Franciji znaša 27,2 milijona hektolitrov, sledi Italija z 20,5 milijona hektolitrov vina na leto. Američani so porabo vina v zadnjih nekaj desetletjih podvojili. Na osebo znaša 10,6 litra. Lani so ZDA uvozile za 4,8 milijarde evrov vin in so po vrednosti največji uvoznik vina na svetu. In žlahtna kapljica v tem vinskem morju je tudi iz briške zadružne kleti.

Mojca Dumančič, TV Slovenija
Foto Mojca Dumančič