Bled - magnet tudi za japonske turiste. Foto: BoBo
Bled - magnet tudi za japonske turiste. Foto: BoBo
Kuhar
Blejski kuharji od zdaj bogatejši za nova znanja (fotografija je simbolična). Foto: EPA

Ker japonski trg za Bled predstavlja velik potencial, sta blejska občina in Turizem Bled ob letošnji 20-letnici diplomatskih odnosov med Slovenijo in Japonsko dala pobudo za izvedbo delavnice, ki bi blejskim turističnim delavcem približala želje gostov z Daljnega vzhoda. Na pomoč jim je priskočil japonski veleposlanik v Sloveniji Tošimicu Išigure s svojim osebnim kuharjem.

Japonski kuhar je blejskim kolegom predstavil osnove pripravljanja japonske hrane, predvsem japonskega riža in juhe miso iz sojine kreme. Naučeno znanje bo koristilo predvsem kuharjem blejskih hotelov pri pripravi zajtrka, saj japonski gostje dan radi začnejo z rižem, pri preostalih dnevnih obrokih pa so bolj pripravljeni eksperimentirati in preizkušati slovensko hrano.

Poučili so se tudi o tem, da japonskemu gostu ne smejo postreči prevelikih porcij, saj so Japonci vzgojeni s prepričanjem, da ni vljudno puščati hrano na krožniku, zato jim ni prijetno, ko je krožnik prepoln. Prav tako bodo japonski gostje hvaležni, če jim bo vedno pri roki sojina omaka. "To je lahko preprosta pozorna gesta do japonskih gostov," je prepričana direktorica Turizma Bled Eva Štravs Podlogar, ki je bila s sodelovanjem blejskih kuharjev na dvodnevni delavnici zadovoljna.

Lanske številke o turističnem obisku japonskih gostov zaradi naravne katastrofe niso primerljive. Leta 2010 pa so japonski gostje v Sloveniji ustvarili približno 40.000 prenočitev, od tega več kot 28.000 na Bledu, je za Slovensko tiskovno agencijo pojasnila Štravs Podlogarjeva, ki si želi, da bi število japonskih prenočitev še povečali, predvsem z daljšim bivanjem na Bledu.