Letalo se načeloma ne more pokvariti, saj je sestavljeno iz tisoč komponent, ki so zaradi varnosti podvojene ali celo potrojene. Foto: RTV SLO
Letalo se načeloma ne more pokvariti, saj je sestavljeno iz tisoč komponent, ki so zaradi varnosti podvojene ali celo potrojene. Foto: RTV SLO

Letalska posadka se v operativnem centru na Brniku zbere uro pred poletom, kjer kapitan, kopilot in stevardese opravijo t. i. brifing. Ko kapitan odloči, se posadka odpelje na letališče, kjer se po opravljenem varnostnem in carinskem pregledu vkrca na letalo. Kapitan naredi ogled letala in se posvetuje z mehanikom, ki je ogled opravil. S kopilotom vneseta v računalnik podatke o letu in preverita vse potrebno. Stevardese medtem pregledajo opremo za uporabo v sili, vse komunikacijske kanale, aparate za gretje hrane in še kaj. Ko je vse nared, se začne vkrcavanje potnikov.

Ana Jurišič

Za večje ljudi so daljši leti lahko zelo neudobni, saj je prostor okrog sedeža zelo omejen. Obvezen del je zložljiva mizica na sprednjem sedežu. Foto: RTV SLO
Letalsko osebje pred poletom potnike seznani z varnostjo na letalu, katere osnovni del je varnostni pas. Foto: RTV SLO
Osnovno pravilo je, da če v letalu pade pritisk in iz omar padejo kisikove maske, potniki najprej poskrbijo zase. Šele nato pomagajo svojim sopotnikom. Foto: RTV SLO
Pred vzletom vas bo osebje pozvalo, da izklopite vse elektronske naprave, ki bi utegnile motiti natančne letalske inštrumente. Mobilniki niso izvzeti. Foto: RTV SLO
Stevardesa vsa obvestila pove v več jezikih, zato je znanje vsaj osnov več tujih jezikov eden izmed pogojev, ki ga morajo izpolnjevati kandidati za letalsko osebje. Foto: RTV SLO
Primarna naloga stevardes je v nasprotju s prepričanjem mnogih potnikov zagotavljanje varnosti na letalu. Seveda pa je najopaznejši del njihovega dela strežba potnikom. Foto: RTV SLO
Pilot in kopilot imata na voljo enake instrumente. Edina razlika je ta, da ima kapitan, ki sedi na levem sedežu, v rokah tudi volan za upravljanje letala na tleh. Foto: RTV SLO
Letalsko osebje zadnje zapusti letalo po pristanku. Na letalu mora biti najmanj toliko stevardes, kot je izhodov na letalu. Posadka airbusa 320 na primer šteje najmanj dva pilota in štiri stevardese. Foto: RTV SLO