Postaja z največjim potniškim terminalom v zahodnih ZDA, delo arhitektov Johna Parkinsona in njegovega sina Donalda, je bila že zasnovana velikopotezno. Tako velikopotezno, da so dali volivcem na referendumu možnost, da glasujejo bodisi za eno veliko postajo, ki bi dobesedno zradirala takratno losangeleško Kitajsko četrt, ali pa za več manjših.
Volivci so se s tesno večino 51 odstotkov odločili za prvo opcijo in ob odprtju se je na ulici Alameda in aveniji Cesarja Chaveza zbrala velika množica ljudi, ki so nestrpno čakali, da uzrejo novo mestno velepridobitev.
Zmagovit slog
Parkinsona, ki sta med drugim zasnovala tudi losangeleško mestno hišo, sta postajo zgradila v takrat zelo priljubljenem slogu južne Kalifornije - t. i. slogu mission revival, z elementi sredozemskega mavrskega in art dekoja. Na vsakem koncu čakalnice sta si zamislila zaprte atrije z vrtom, spodnji del notranjih sten je prekrit z marmorjem, zgornji s ploščicami.
Tla so iz terra cotte (žgane opeke) in marmorja, zvonik pa bolj zavaja, saj ni nikdar iz njega donelo - zgrajen je bil namreč brez zvoncev.
Union Station sicer morda ni najbolj veličastna železniška postaja vseh časov, a je naglo postala ena izmed bolj ključnih v mestu angelov, kot izpostavlja tudi Los Angeles Times: "Prav gotovo ima Los Angeles veličastnejše in inovativnejše stavbe, tudi lepših je morda nekaj. A težko si je zamisliti kako drugo zgradbo, ki bi igrala tako ključno vlogo pri tako veliko vidikih mestne rasti in samopodobe."
Zlata doba železniškega prometa
Med drugo svetovno vojno je imel Union Station, ki leži na severovzhodu osrednjega Los Angelesa, največ prometa, pozneje pa je ta počasi upadal - predvsem zaradi razmaha letalskih in avtomobilskih potovanj.
Danes postaja sprejme okoli 70.000 potnikov dnevno (ko se je odprla, je bila ta številka "zgolj" 13.000) in ima povezave z regionalnimi in lokalnimi vlaki, podzemno železnico in Amtrakom.
Leta 1972 so mestne oblasti postajo uvrstile na svoj register zgodovinsko-kulturnih spomenikov, od leta 1980 pa je Union Station tudi na nacionalnem registru zgodovinskih krajev.
Ob 75-letnici so na postaji priredili posebno slovesnost, na kateri so obiskovalci lahko posedeli v starih vagonih, poslušali pripovedi tistih, ki so pospremili prve vlake z Union Stationa, in počastili postajo, ki ostaja ena izmed najprometnejših vozlišč južne Kalifornije. Vendar Los Angeles Times piše: "Naj vas stare fotografije z odprtja leta 1939 ne preslepijo. Čeprav je lahko misliti, da prikazujejo zlato dobo železniških potovanj v Los Angelesu, je v resnici zlata doba železniških potovanj v Los Angelesu zdaj."
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje