Bhatta je svoj predlog objavil v strokovni reviji Journal of Revenue and Pricing Management, ob tem pa dejal, da gre za splošno sprejet princip, ne le v prometu, ampak tudi na drugih področjih.
Ekonomist predlaga tri metode uveljavljanja tega sistema: preprosto metodo plačevanja po kilogramu, fiksno nižjo ceno, pri čemer težji potniki doplačajo, in pa popust za lažje potnike.
Po Bhattovem mnenju bi si z dodatnim zaračunavanjem potnikom s čezmerno težo letalski prevozniki povrnili stroške dodatnega goriva, že z enim kilogramom manj na krovu pa pa bi privarčevali 3.000 dolarjev letno na gorivu.
Kritiki menijo, da je taka politika diskriminatorna in ponižujoča. A zaradi vse višjih cen goriva so razprave glede "obilnejših potnikov" v zadnjih letih vse burnejše. Okoli 30 odstotkov odraslih Američanov obravnavajo kot predebele.
Nekateri prakso že poznajo
Samoa Air, ki leti po tihoocenaskem območju, že zdaj zaračunava potnikom glede na njihovo težo, in kot poroča Fox, tudi številni ameriški letalski prevozniki zaostrujejo svojo politiko. Southwest Airlines tako zahteva, da potniki zavzamejo zgolj prostor, ki jim je bil odrejen s sedežem, če pa tega ne morejo, morajo kupiti dodatni sedež. American Airlines pa navaja, da morajo potniki, ki si ne morejo pripeti varnostnega pasu, svoje "sedežne potrebe" sporočiti pri rezervaciji.
"Nekateri menijo, da zaračunavanje potnikom glede na njihovo telesno težo ni primerno, ker ta politika obravanava ljudi kot blago. Mislijo, da je zaračunavanje glede na osebne karakteristike diskriminatorno," pravi dr. Bhatta. "A kljub temu to počne že vsako podjetje. To ni nič drugače, samo malce težje si predstavljamo, ker tega še nismo vajeni."
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje