V času vzpona križarske industrije in srdite tekme za največjo, najbolj luksuzno potniško ladjo je onesnaževalni dejavnik ena bolj perečih težav tega sektorja.
Kot piše Guardian, so mnogi v Southamptonu veseli, da je Harmony of the Seas le zapustila pristanišče, kjer je že zasidrana puščala ne ravno blagodejen vpliv na okolje. Tamkajšnji prebivalci se pritožujejo, da je onesnaženost zraka zaradi tovrstnih orjaških pomorskih "pošasti" vsako leto hujša, saj postajajo ladje vse večje in večje, križarska industrija pa najhitreje rastoči sektor množičnega turizma.
Trije potratni motorji
Po navedbah Harmonyjinega lastnika, ameriške družbe Royal Caribbean, bo vsak od treh štiri nadstropja visokih 16-cilindrskih motorjev ob polni moči porabil 5.200 litrov dizelskega goriva na uro oz. 363.000 litrov na dan.
V pristanišču v bližini ameriške obale in v bližini nekaterih evropskih obalnih predelov mora Harmony uporabljati dizelsko gorivo z ultra nizkimi vsebnostmi žvepla, a, kot trdi Colin MacQueen iz okoljevarstvene skupine Southampton Clean Air, izpušni plini iz turističnih in tovornih ladij nedvomno prispevajo k izjemno onesnaženemu zraku v Southamptonu.
"Lahko jih vohamo, vidimo in jih okusimo. Te ladje so kot stanovanjski bloki. Včasih jih je v pristanišču zasidranih po pet ali več naenkrat. Veter zanaša njihove izpuste naravnost v mesto in - kot vemo - njihovega onesnaževanja ne nadzoruje nihče. Prizadevamo si, da bi uporabljale elektriko z obale, a je nočejo. Velike turistične ladje same onesnažujejo, poleg tega pa je zaradi njih tudi cestni promet močno povečan," razlaga MacQueen.
Goriva porabi za manjše mesto
Pri Royal Caribbean se branijo, da uporabljajo najnovejše in najučinkovitejše sisteme za nadzor onesnaževanja, 16 nadstropij visoka Harmony of the Seas pa naj bi ustrezala vsem pravnim zahtevam.
Mednarodna zveza za turistične ladje (CLIA) ob tem dodaja, da so družbe v zadnjem desetletju vložile ogromno časa in sredstev v razvoj novih tehnologij, ki naj bi pomagale zmanjšati škodljive izpuste.
A nemški in belgijski analitiki za pomorsko onesnaževanje pravijo, da tako velika ladja najverjetneje porabi najmanj 150 ton goriva dnevno, spusti v ozračje približno toliko žvepla kot nekaj milijonov avtomobilov, več dušikovega dioksida kot ves promet, ki gre skozi mesto srednje velikosti, in več izpustov kot nekaj tisoč londonskih avtobusov. Po navedbah vodilnega neodvisnega nemškega analitika Axla Friedricha ena križarska ladja odda več kot pet ton izpustov NOx in 450 kilogramov trdnih delcev na dan.
"Te ladje porabijo toliko goriva kot cela mesta. Porabljajo precej več energije kot tovorne ladje in celo takrat, ko uporabljajo dizelsko gorivo z nizkimi vsebnostmi žvepla, je še vedno 100-krat slabše kot dizelsko gorivo, ki ga uporabljajo vozila," trdi Bill Hemmings, strokovnjak za pomorstvo pri bruseljski skupini za prevoz in okolje (T&E). "Potniške ladje s svojim onesnaževanjem povzročijo okoli 50.000 preuranjenih smrti na leto samo v Evropi, družbo pa letno stanejo več kot 58 milijard evrov," navaja skupina na svoji strani.
Najprej Sredozemlje, nato Karibi
Krstna plovba Harmony of the Seas bo štiridnevno križarjenje do Rotterdama, nato pa se bo še ta teden vrnila v Southampton, preden se bo podala na tridnevno plovbo do francoskega
Cherbourga. 7. junija začenja 34 sedemdnevnih križarjenj po zahodnem Sredozemlju, novembra pa bo priplula v domače pristanišče v Port Evergladesu na Floridi, od koder bo ponujala sedemdnevna križarjenja po Karibih.
226.000 ton težki ladji velikanki (gre za bruto tonažo), ki se med drugim ponaša s 23 bazeni, 20 restavracijami, gledališčem z broadwajskimi muzikali, zabaviščnim parkom in 50 drevesi, se bo leta 2018 pridružila še identična sestrska ladja.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje