Potniki vedo: kdor ne želi loviti taksija, tvegati, da bo moker na kolesu, ali ugibati, na kateri postaji je ustavil mestni avtobus, izbere četrto možnost: podzemno železnico.
Podzemne železnice so se leta 1863 domislili v Londonu. Prvi železniški predor so sicer 13 let predtem izkopali na Long Islandu v New Yorku, London pa je tisto mesto, ki se je ponašalo s prvim železniškim omrežjem, ki je teklo pod zemljo in imelo več postaj. Ta novost se je izkazala za tako učinkovito in priročno, da so jo kmalu začela posnemati druga evropska in ameriška mesta.
Zanimivo vprašanje: katero mesto v srednji Evropi je prvo dobilo podzemne vlake? Praga? Ne. Berlin? Ne. Leta 1896 so podzemni sistem zgradili v madžarski prestolnici Budimpešti. Natančneje, šlo je le za eno progo, dolgo tri kilometre, ki je povezovala trg Vörösmarty v središču mesta z živalskim vrtom. Madžari so bili edini, ki so si zamislili električni sistem, nekakšen podzemni tramvaj, saj so bili vagoni povezani z električnimi kabli.
Čez štiri leta je svoja vrata odprl pariški metro, za mnoge popotnike eden najzanimivejših in elegantnejših podzemnih svetov na svetu, štiri leta pozneje pa so prebivalci New Yorka na območju med mestno hišo in 128. ulico prvič lahko potovali pod površjem.
Na južni polobli je bila prva podzemna železnica zgrajena v Buenos Airesu, to se je zgodilo leta 1913, leta 1927 pa je proga Ginza v Tokiu postala prva podzemna pot v Aziji.
Sovjetska "nakičanost" za preprosto ljudstvo Moskovska podzemna železnica je ob odprtju leta 1935 postavila nove standarde, saj je sovjetsko vodstvo želelo iz postaj narediti 'palače za delavce' in jih je zato izredno lepo okrasilo. S tem so želeli povedati, da je na Zahodu razkošje dostopno le najbogatejšim posameznikom, v komunističnih državah pa ga lahko občudujejo vsi. Še danes podzemni sistemi v Moskvi, Sankt Peterburgu in drugih ruskih mestih ohranjajo to umetniško vrednost.
To miselnost je prevzela tudi ruska komunistična "sestra" Severna Koreja, saj so podzemne postaje v Pjongjangu, odprte leta 1973, podobno umetniško dodelane, na vsakem koraku pa so bili postavljeni ustanovitelja države Kim Il Sunga. Tamkajšnje postaje niso imenovane po ulicah ali predelih mesta, ampak po besedah, kot sta Slava ali Ugled.
Za ljubitelje umetnosti turistični vodniki priporočajo tudi skok v podzemni svet Bruslja, Lizbone, Porta, Aten, Stockholma in Dunaja. Najbolj obremenjeni podzemni sistemi pa so v Tokiu, Moskvi, Seulu, New Yorku, Ciudau de Mexicu, Parizu, Londonu, Osaki, Hongkongu in Sankt Peterburgu.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje