Lokomotiva številka 4960 bo potnike popeljala nazaj v čas parnih vlakov s 104 kilometrov dolgim popotovanjem od Williamsa do južnega roba Granda Canyona.
Železnica Grand Canyon Railroad (GCR) je ena redkih potniških železnic v ZDA, ki še ponuja vožnjo s parnim vlakom na daljši progi in prva v ZDA, ki uporablja odpadno zelenjavno olje.
GCR, zgrajena za prevoz rudnin po Divjem zahodu, je svojo krstno vožnjo do Grand Canyona opravila leta 1901. To je bilo precej pred helikopterskimi izleti nad veličastnim kanjonom in adrenalinskimi rafting spusti po reki Colorado, ki se vije med rdečkastimi stenami.
Pa tudi precej pred restavracijami in hoteli, ki so danes zrasli v neposredni bližini kanjona in celo preden je ameriška vlada Grand Canyon razglasila za narodni park, Arizono pa za eno od zveznih držav.
Upokojitev parnih lokomotiv
Parne lokomotive so bile dokončno upokojene leta 2008 zaradi okoljevarstvenih razlogov. A že leto dni pozneje sta GCR-jev upravnik Bob Baker in glavni mehanik Sam Lanter odločila, da če bi vlak lahko poganjalo odpadno olje, bi mu dali zeleno luč. In številka 4960 je ponovno speljala.
"Ne le da je delovalo, ampak je delovalo tako dobro, da je parna lokomotiva izpuščala manj emisij toplogrednih plinov od dizelskih vlakov, ki so v rabi danes, in je tako postala zelen vlak," piše v izjavi na uradni spletni strani železnice.
Grelci za vodo uporabljajo deževnico in snežnico, zbranima med zimo in deževno sezono. In del odpadnega olja dobimo od restavracij in koč iz narodnih parkov. Pa potniki čutijo kakšno razliko? "Ničesar ne boste opazili, dokler ne pridete malce bližje. Potem boste res zavohali ribe in krompirček," pravi Baker.
Prva vožnja bo 4. maja, vlak pa bo peljal vsako prvo soboto v mesecu do septembra.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje