Kot je še pokazala raziskava, ki jo je naročil znameniti National Geographic, je zemljepisno znanje ameriškega podmladka, milo rečeno, skrb vzbujajoče.
Tako večina anketiranih - mladostnikov med 18. in 24. letom - ni vedela prav veliko niti o zvezni državi, iz katere prihajajo. Da je tako, potrjuje podatek, da jih je komaj polovica na zemljevidu našla državi, kot sta New York in Ohio.
Kar ni nujno ...
Mladi pa si zaradi izjemno luknjastega znanja zemljepisa ne belijo glave. Več kot polovica jih namreč meni, da je sicer pomembno vedeti, kje so države, o katerih poročajo mediji, ni pa to ravno nujno. Podobno mnenje imajo tudi o znanju tujih jezikov.
V oči še posebej bode to, da kljub nenehnemu medijskemu spremljanju vojne v Iraku - piše se že četrto leto - kar 67 odstotkov anketiranih ne ve, kje "za vraga" ta država sploh je. Neverjetnih 75 odstotkov pa jih ne najde niti tako medijsko izpostavljenih držav, kot sta Izrael in Iran. To še ni vse. 90 odstotkov nadobudnežev namreč ne ve, kje točno je Afganistan, 70 odstotkov pa, kje je zloglasna Severna Koreja.
Kitajska je dovolj velika
Bolje so se odrezali Kitajci. Njihovo domovino je na zemljevidu s prstom uspelo pokazati sedmim desetinam vprašanih. Pa tudi tu ni šlo brez zapletov. Anketirani niso najbolje vedeli, koliko Kitajcev sploh je na tem svetu. Menili so, da je angleščina najbolj govorjeni materni jezik na svetu. Seveda ni ta čast pripada mandarinski kitajščini.
Raziskavo so opravili decembra 2005 in januarja letos, zajela pa je 510 ljudi. National Geographic želi z objavo izidov raziskave sprožiti obširno kampanjo za izboljšanje zemljepisnega znanja ameriške mladine.
Kot kažejo izidi raziskav, se stanje slabša. V podobni anketi iz leta 2002 je namreč Afganistan našlo "kar" 17 odstotkov vprašanih, medtem ko se je pri tokratnem preverjanju izkazala le desetina sodelujočih.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje