Foto:
Foto:
Znamka z Beatli

Potezo britanske pošte so v Veliki Britaniji označili za eno najbolj revolucionarnih sprememb v njeni zgodovini, ki jo je večina ljudi navdušeno pozdravila.

"Nič več čakanja v vrstah na pošti! Odprto ob nedeljah in praznikih!" so na pošti napovedali novost. Britanci si lahko črtne kode, ki so namesto znamk, natisnejo na kuverte ali na nalepke, storitev pa plačajo prek spleta.

Črn dan za filateliste
Vsi britanski časniki pa nad črtnimi kodami na poštnih pošiljkah niso navdušeni, saj jih skrbi usoda "skromne znamke". The Times je zapisal, da bo ta poteza pošte "znamke morda poslala v koš zgodovine", filatelisti pa "so dočakali črn dan". Pri neki filatelistični reviji pa so opozorili: "To je začetek konca znamk, a na poštah jih bodo kljub temu še dolgo prodajali."

Kaj bo z Elizabetino glavo?
The Daily Mail, trdnjava tradicionalnih vrednot, pa novost pošte primerja z erozijo vsega, kar je imenitnega v Veliki Britaniji. "Stran kraljičino glavo!" so zapisali na naslovnici, saj na doma natisnjenih "črtnih znamkah" ni več obrisa glave kraljice Elizabete II., ki sicer krasi vse britanske znamke. Londonska kraljeva filatelistična družba pa meni, da je res žalostno, da bo ravno kraljeva pošta dovolila, da kraljica izgine z znamk.

166 let po legendarni Penny Black
Royal Mail, kot je uradno ime britanske pošte, je novo storitev že označil za najpomembnejšo po letu 1840. Takrat so namreč predstavili Penny Black, prvo znamko z lepilom na hrbtni strani. Slavno znamko je krasil profil britanske kraljice Victorie, Penny Black pa je bila v uporabi le malo več kot eno leto. Danes morajo zbiralci za neuporabljeni Penny Black odšteti slabih dva tisoč funtov.