Bi imeli svojega losa? Foto: EPA
Bi imeli svojega losa? Foto: EPA
Losi so zaščitni znak Norveške.

Vodilni iz mesta Vegaarshei na jugu Norveške so se namreč domislili, da bodo ponudili ljudem pokroviteljstvo nad losom.

Izbrani los bo tako nosil ime svojega "botra", hkrati pa bodo na ta način zbrali denar za nakup ovratnic za sledenje za 25 losov. S tem bodo lahko dve leti spremljali gibanje teh živali.

A ta raziskovalni projekt je za tako majhno mesto prevelik finančni zalogaj, zato so se obrnili na meščane. In izplačalo se je. Ko je bila ponudba objavljena, se je v kratkem času javilo ogromno ljudi. V zameno za prispevek približno 150.000 tolarjev (približno 626 evrov) bodo raziskovalci losu dali ime, ki ga bo izbral sam pokrovitelj.

Ime podjetja ali losa?
Zaenkrat se je javilo največ norveških podjetij, tako da prvi sponzorirani losi nosijo imena kot Telenor (po norveškem telekomunikacijskem podjetju) in Interoptikk Brillehjoernet, kot se imenuje veriga optik.

Raziskovalci bodo pokroviteljem tudi omogočili, da bodo prek interneta lahko dobivali podatke o gibanju svojih varovancev, osebna srečanja pa niso predvidena, saj ne želijo vznemirjati losov.