Bradati škotski ovčar s svojo lastnico na eni izmed pasjih razstav. Dokaz, da je pomembna tudi stilska usklajenost? Foto: EPA
Bradati škotski ovčar s svojo lastnico na eni izmed pasjih razstav. Dokaz, da je pomembna tudi stilska usklajenost? Foto: EPA
Pes
Tisti, ki nimajo psov, ne morejo razumeti, kaj vse skriva pasji pogled ... Foto: EPA

Kar ena tretjina Američanov je priznala, da jih, ko morajo za nekaj dni poslovno na pot, bolj daje "domotožje" po svojem hišnem ljubljenčku, v tem primeru psu, kot izbrancu iz mesa in krvi na dveh nogah.

Kar morda niti ni tako presenetljivo, če pogledamo še naslednje podatke - kar devet izmed desetih vprašanih jih ima občutek, da se jih po dolgem, napornem delu v službi ob prihodu domov bolj razveseli njihov kuža kot pa srčni izbranec. Še več, prav toliko jih tudi meni, da žival prej opazi, ali je njen lastnik slabe volje, kot partner.

Pogled, ki pove veliko ...
Naslednji izsledki pa kažejo na to, da mnogi lastniki s svojim kosmatincem razvijejo res tesen in bližnji odnos. Sedmina anketirancev je namreč priznala, da občasno skušajo posnemati podobo svojega ljubljenčka tudi pri svojem zunanjem videzu, kar pomeni, da se trudijo biti usklajeni z njegovim kožuhom po pričeski ali oblačilih.

Polovica je tudi prepričanih, da lahko prepoznajo obrazno mimiko svojega psa. In tiste pasje globoke, rjave oči in ponižen, neskončno vdan pogled v njih? Tretjina lastnikov meni, da ta pogled predstavlja pogovor brez besed in da v pasjih očeh lahko izvejo ogromno.

Raje "sreča na vrvici" kot pivo s prijateljem
A tukaj se ljubezen do štirinožcev ne konča, saj se mnogi ljudje prav k svojemu psu zatečejo po tolažbo, torej prej kot k prijateljem in družini. Skoraj dve tretjini Američanov je odgovorilo, da je njihov pes bolj zanesljiv kot njihov najboljši prijatelj, še več, 70 odstotkov, pa se, ko so razburjeni ali razočarani, raje odpravi na sprehod s kosmatincem, kot pa da bi ga skušal na pijači pomiriti človeški prijatelj.

To so rezultati ankete, ki jo je opravilo ameriško podjetje s pasjimi prigrizki Pup-Peroni, v njej pa je sodelovalo več kot tisoč lastnikov psov, ki so tudi brez težav priznali, da jih na potovanjih bolj peče vest, ker so doma morali pustiti svojega kužka kot pa zato, ker niso v bližini sorodnikov ali prijateljev.

Sklep je torej jasen: pes človeka osrečuje, sprošča in mu daje občutek, da je ljubljen.