![Letalo je primerno za ekstremne vremenske razmere, skonstruiral pa ga je Ivo Boscarol.](https://img.rtvcdn.si/upload/Zanimivosti/jadralno_letalo.jpg)
Polet z letalom Pipistrel Sinus 912, poimenovan Proti soncu, bo potekal prek 18 držav. Podvig brez kopilota in brez dodatne zračne podpore, kakršen še ni uspel nikomur, namerava letalec, alpinist in fotograf Lenarčič skleniti v dveh mesecih, ob tem pa načrtuje izboljšanje hitrostnega rekorda v kategoriji letal do 500 kilogramov.
V tretje gre rado
Polet je Lenarčič sicer nameraval izvesti že dvakrat. Pred dvema letoma so ga po treh četrtinah poti v Kanadi ustavili birokrati, lani mu je za projekt zmanjkalo denarja, v tretje pa gre - že pregovorno - rado.
Logističnih težav naj ne bi bilo
Tokrat je Lenarčiču težavo uspelo rešiti s pomočjo generalnega sponzorja. Logističnih težav, zaradi katerih so mu načrti za podoben podvig z ameriškim ultralahkim letalom Zenair CH - 701 iz leta 2002 spodleteli, pa tokrat ne pričakuje, saj je organizacijska ekipa že pridobila vse dovolilnice za prelete zračnega prostora.
Tokrat boljše tudi letalo
V primerjavi z neuspelim poletom izpred dveh let pa ima Lenarčič za tokratni podvig na voljo boljše letalo, ki ga je konstruiral Ivo Boscarol iz slovenskega podjetja Pipistrel. To je namreč v primerjavi z ameriškim Zenairom sposobno preleteti večje razdalje brez pristanka in je primernejše za ekstremne vremenske in temperaturne razmere, s kakršnimi se utegne Lenarčič spopasti na svoji poti.
Od Ajdovščine do Ajdovščine
Iz Slovenije bo Lenarčič poletel prek Madžarske, Ukrajine, Rusije, Kazahstana, Mongolije, Kitajske, Aljaske, Kanade, ZDA, Mehike, Kube, Bahamov, Grenlandije, Islandije, Anglije, Belgije, Nemčije in Avstrije, svojo pot pa bo sklenil v Ajdovščini.
Pripravljen rezervni scenarij
Če mu Kanada, kjer je pred dvema letoma zaradi birokratskih težav moral končati svoj podvig, tudi tokrat, čeprav je uredil vse potrebno, ne bi dovolila prečkati Severni Atlantik, si je Lenarčič zamislil rezervni scenarij. Z Bahamov bi namesto čez Kanado nazaj v domovino letel prek Brazilije in Afrike.
Najtežji preleti prek morja
Podvig je poln nevarnosti in tveganj, poleg nepredvidljivih logističnih težav z izdajanjem dovolilnic lahko projekt ogrozi tudi slabo vreme. Za pilota pa precejšnjo nevarnost pomenijo predvsem več kot 1.000 kilometrov dolgi poleti prek morja, ki se lahko ob neugodnih razmerah spremenijo celo v 2.700 kilometrov dolge polete brez postanka, poleg teh pa še poleti na velikih višinah, ponekod prek Rusije celo na 6.000 metrih, kjer obstaja nevarnost zaledenitve.
Kreativen avanturist
Lenarčič, rojen leta 1959 v Trbovljah, po izobrazbi diplomirani biolog, je fotograf in avanturist z alpinistično, padalsko in letalsko preteklostjo. Doslej je opravil več kot 800 alpinističnih tur, napisal je knjigo o Patagoniji in izdal šest fotomonografij. Fotografije in reportaže objavlja tako v domačih kot tudi tujih revijah.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje