Oh, kar še enega bi srknil. Foto: Reuters
Oh, kar še enega bi srknil. Foto: Reuters
Paris Hilton
Kosmatinci ali mali gospodje? Foto: EPA

Na zabavi v bostonskem klubu SkyBark se je zbralo 50 kosmatincev, družbo pa jim je delalo 250 dvonožcev.

Srečanje je imelo dva namena - zbrati nekaj denarja v dobrodelne namene in promovirati nočno druženje psov in njihovih lastnikov. Takšne zabave največkrat plačajo podjetja, ki prodajajo pasjo hrano in druge pripomočke višjega cenovnega razreda. V SkyBarku so bili na prodaj "naravni" pasji piškoti, umetna trava in celo usnjene pasje jaknice za 540 dolarjev. Štirinožni gostje so srkali pasji koktajl muttini, katerega glavna sestavina je piščančja juha. Neka pasja gostja je nosila poročno obleko modne hiše House of Chienelle, ki izdeluje tudi oblačila za družice in smokinge za ženine - vse samo za pse seveda.

Psi v vlogi terapevtov in ženitnih posrednikov
Pasje koktajl zabave ("dogtail parties") so torej napad na denarnice lastnikov psov, ki pa jim je to mnogokrat zadnja skrb, saj si želijo le druženja. Veliko tistih, ki svojega psa vodijo na tovrstne zabave, je namreč samskih. "Psi ljudem pomagajo, da se spoznajo. Njihova vloga je zelo pomembna," pravi neki sociolog, ki preučuje odnose med ljudmi in živalmi. Predsednica Pete (Ljudje za etično ravnanje z živalmi) pravi, da so pasje zabave postale tako priljubljene, da bo zato napisala priročnik, kako organizirati "zdravo" zabavo.

"Nič ni narobe, če razvajate svojega ljubljenčka, a ves čas je treba imeti v mislih pasji blagor. Ni treba, da imajo psi na zabavah na glavi pisane klobučke ali neudobna slavnostna oblačila. Ljudje imajo običajno dobre namene, a ne razumejo, kako se ob tem počutijo živali," je razložila.

Se kosmatinci res parfumirajo?
Tisti, ki imajo preveč pod palcem, svoje ljubljence lahko resnično razvajajo. Italijanska modna hiša Gucci ponuja usnjeno torbo za prenašanje majhnih psičkov ta 2.655 dolarjev, Les Pooch pa pasji parfum, "narejen v Franciji" - steklenička stane 3.000 dolarjev.

Psi so samo psi!
Kar je preveč, je preveč, meni sociolog z univerze v Connecticutu, Clinton Sanders. Prepričan je, da psi nimajo nič od tega, če jim kupujemo drage stvari. "Ne zdi se mi prav, da pse spreminjamo v kosmate, duševno zaostale ljudi. Psi niso ljudje, ampak psi," je neizprosen avtor knjige Razumeti pse (Understanding Dogs).

No, takšno razvajanje psov pa ni modna muha tretjega tisočletja. V 19. stoletju je bilo v Franciji že veliko pasjih butikov, kjer so prodajali ekstravagantne stvari za pse. Zelo dobro so šle v promet ovratnice z diamanti.