Eno takšnih je spisala Shonda Rhimes, ustvarjalka Talentov v belem, ko je na primer v svojo serijo uvrstila skladbi Chasing Cars (Snow Patrol) in How to Save a Life (The Fray). A kar je bil včasih strel v prazno, je danes preračunljiv del serijske proizvodnje.
Vez, ki se je vzpostavila med glasbo in zgodbo v televizijskih serijah, sega precej dlje od rezultatov, kakršne lahko spremljamo v Talentih v belem ali v Gleeju, kjer skoraj ni prizora, ki ga ne bi nadgradila glasbena podlaga. Nekateri bodo rekli, da zametki segajo v čas epizod Raztresene Ally, ko je glavni junakinji nekonvencionalna psihologinja Tracey Clark (uprizarjala jo je britanska igralka Tracey Ullman) v seriji predlagala, da si najde skladbo, ki si jo bo lahko "ponavljala v glavi in jo bo spravljala v boljšo voljo".
Ally se je takrat spomnila na skladbo Tell Her v izvedbi Vonde Shepard. In s tem je Shepardova postala glas serije, v kateri se je pojavljala tudi kot hišna pevka na koncu vsake epizode.
Skladbe, ki so zaznamovale uvodne špice
Serije so postale odrivna deska za številne glasbene izvajalce. Ena izmed prelomnic se je zgodila z najstniško uspešnico Beverly Hills 90210, ko je producent serije Aaron Spelling videl priložnost, da bi strogo omejeni formi televizijske serije dodal glasbeni element. Dramo v odnosih znotraj skupine, ki se je zbirala v priljubljeni restavraciji Peach Pit, je nadgrajeval z glasbo cele palete 'indie' skupin in nekaj bolj svetovno uveljavljenih glasbenih izvajalcev, med njimi Lutherja Vandrossa, Christine Aguilere, R.E.M. itd.
Glasbeniki so dobili priložnost za promocijo, a včasih se je sprožil tudi učinek bumeranga. Do leta 1994 je Jamie Walters osvojil vrhove lestvic s pesmijo How Do You Talk to an Angel?, ki se je pojavila v še eni Spellingovi seriji The Heights. Walters se je v Beverly Hillsu pridružil igralski zasedbi kot nasilni fant Donne Martin (ki jo je igrala prav Spellingova hčerka Tori). Oboževalci so kmalu začeli mešati resničnost in fikcijo. Waltersova glasbena kariera je začela trpeti. "Rekel sem jim, naj spremenijo lik ali pa me odpustijo. Sam se trudim, da prodam vstopnice na turneji, najstnice pa me imajo za nasilneža in skandirajo, naj pustim Donno pri miru," je dejal takrat za MTV.
Glasba kot del scenarija
Skladbe so skozi čas v najstniških dramah postajale vedno pomembnejše kot nadgradnja dialoga v čustvenih prizorih. Ko je bila Ally McBeal šele v povojih, so si najstniki že prepevali uvodno skladbo iz Simpatij - I Don't Want to Wait. Medtem ko je glasba v Simpatijah pomagala razvijati zgodbo in poudarjati čustva likov, so se ustvarjalci Felicity trudili, da bi njihova uvodna skladba odsevala dušo glavne junakinje. A bolj kot uvodna skladba so v spominu ostale skladbe uveljavljenih glasbenikov, kot sta Peter Gabriel in Sarah McLachlan vse do francoskega elektronskega dueta Air.
Nato pa je prišel One Tree Hill. Serija je pustila vtis že z uvodno skladbo I Don't Want to Be v izvedbi Gavina DeGrawa, ki je postal svetovno znan izvajalec čez noč. V seriji so združevali pevske kariere junakov, gostovanja uveljavljenih glasbenih skupin (med drugim so v njej nastopili Fall Out Boy) in preostale reference na skladbe. Skladbe so postale del scenarija.
Nekateri glasbeniki danes obžalujejo, da so sklenili pogodbe z ustvarjalci serij, spet drugi, kot je Vonda Shepard, ne bi mogli biti srečnejši. "Borila sem se 33 let in končno sem dobila bogato plačilo, bilo je jeb*** vznemirljivo. Kot da bi zadela na loteriji."
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje