Pošta Slovenije res skrbi za filateliste. Prav danes so izdali priložnostno znamko, ki bo opominjala, da je največji športni dogodek letošnjega leta v Sloveniji, EuroBasket, že skoraj pred vrati. Znamko, ki je izdelana v skladu s celotno grafično podobo evropskega košarkarskega prvenstva, ki ga bo prvič gostila naša država, je pred dnevi prvi prejel ambasador EuroBasketa Ivo Daneu. Nalepil jo je na vabilo za prvenstvo, ki ga je nato poslal nekdanjemu košarkarskemu trenerju jugoslovanske ekipe Ranku Žeravici.
Poleg te je Pošta izdala tudi novo serijo znamk Mostovi, ki predstavljajo znamenite slovenske mostove - Stari most čez Dravo v Mariboru, most čez Sočo v Kanalu, železniška mostova v Zidanem Mostu, Tromostovje v Ljubljani ter Kandijski most čez Krko v Novem mestu.
Na znamki bodo črnik, sipa, glavata kareta in zlati cipelj
Jeseni pa bomo Slovenci kot prvi na svetu dobili prav posebno priložnostno znamko, ki jo bo verjetno marsikdo želel okusiti tudi z jezikom. Natančneje, šlo bo za znamke s štirimi motivi, njihova posebnost pa bo, da bodo dobesedno dišale po morju, saj bodo posute s piransko soljo iz Sečoveljskih solin.
Te ideje se je domislil piranski filatelist Mitja Jančar, ki je za Primorske novice aprila dejal, da imajo tudi v tujini kup izvirnih domislic: "Ko je pred dvema letoma Evropa čutila posledice vulkana na Islandiji, je njihova poštna uprava hitro izdala tri znamke, ki so jih posuli s finim vulkanskim pepelom. Podobno so Maročani na dve znamki posuli puščavski pesek iz njihovega dela Sahare, Kitajci, ki so mojstri keramike, so naredili 0,3 milimetra debelo keramično, Tajci so izdelali takšno na svili z vdelanimi diamanti, Švedi serijo znamk na temo kriminala, ki so prestreljene."
Vsako priložnostno znamko mora potrditi minister
Kako daleč je izdelava slanih znamk, smo se na MMC-ju pozanimali pri Megi Jarc s Pošte Slovenije, ki je dejala, da znamke, tiskane v posebni tehniki tiska oziroma tako imenovane "slane znamke", še niso natisnjene. "Trenutno potekajo končna usklajevanja s tiskarno pred samim tiskom. Gre pa za posebno tehniko tiska, kjer bo del motiva vsake znamke prekrit s piransko soljo. Posebna tehnika nanosa soli se imenuje termografija."
Na znamkah bodo sicer prikazane živali, značilne za naše morje, in sicer: črnik z nazivno vrednostjo 0,60 evra, sipa z nazivno vrednostjo 0,64 evra, glavata kareta z nazivno vrednostjo 0,92 evra in zlati cipelj z nazivno vrednostjo 0,97 evra. Nazivne vrednosti znamk so hkrati prodajne cene znamk.
Na vprašanje, kako pogosto se Pošta Slovenije odloči za izdajo priložnostnih znamk, je dejala: "Pošta Slovenije izdaja priložnostne poštne znamke v skladu s Programom izdaj priložnostnih poštnih znamk, ki ga predhodno potrdi pristojni minister, in sicer praviloma petkrat letno, v mesecu januarju, marcu, maju, septembru in novembru. V posebnih primerih, ko se z znamko zaznamuje neki dogodek oziroma dosežek, ki je za Slovenijo pomemben in ni bil uvrščen v sprejeti program oziroma ga je bilo težko naprej predvideti, pa lahko minister potrdi izredni izid priložnostne poštne znamke."
Za 20 let Slovenije "zlata znamka"
Na Pošti Slovenije redno spremljajo in sledijo novostim na filatelističnem tržišču. Tako je nastalo že veliko znamk, ki so jih natisnili v posebnih tehnikah. "Izdelali smo že znamke različnih oblik, kot so na primer trikotnik, krog, osmerokotnik, romb, srce ... Prav tako smo zbiralcem ponudili znamko, ki diši po vrtnici, in znamko, ki se sveti v temi. Posebej bi morda izpostavili tako imenovano 'zlato znamko', ki smo jo izdali leta 2011 ob 20. obletnici osamosvojitve Republike Slovenije. Del te znamke je prekrit z zlato folijo čistine 999/1000 oziroma iz 24-karatnega zlata," je dodala.
Po svetu sicer obstaja kup nenavadnih poštnih znamk. "Poštne uprave izdajajo znamke različnih oblik in tehnik tiskanja, tako so že izdane znamke iz najrazličnejših materialov, kot so pluta, les, svila in celo čokolada. Trenutno so zelo priljubljene znamke, v katerih so skrite razne kode oziroma čipi, ki vsebujejo dodatne informacije o sami znamki in se berejo s pomočjo pametnih telefonov."
Takšnih pri nas še nimamo, kljub temu pa tudi slovenskim filatelistom nikakor ni dolgčas. Pošta Slovenije je namreč od leta 1991 izdala že več kot 900 poštnih znamk, ki prikazujejo našo naravno in kulturno dediščino, pomembne domače in svetovne športne dogodke, umetnostne podobe in tako naprej. Veliko dela za vse navdušence, tisti, ki že nekaj let prisegajo le na elektronsko pošto, pa ne vedo, kaj vse zamujajo ...
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje