Začetek konca revije Playboy se vleče že vse od smrti ustanovitelja Hugha Hefnerja. V družbi Rizvi so se leta 2011, takrat so z več kot 200-milijonskim vložkom namreč postali večinski lastniki podjetja Playboy Enterprises, zavezali, da bodo revijo izdajali le še toliko časa, dokler jo bo urejal "Hef" sam. Podoba revije je pretekla tri leta bledela, naklada je bila vse manjša, oglaševanje že davno popustilo, fotografije razgaljenih lepotic pa so postale dostopne skoraj povsod na spletu, in to brezplačno.
"Osredotočiti se želimo na blagovno znamko, ki je veliko več kot le tiskana publikacija," je po Hefnerjevi smrti za The Wall Street Journal povedal Ben Kohn, direktor družbe Rizvi. S tem je meril na partnerstva z igralnicami in nočnimi klubi, vrsto izdelkov s Playboyevim logotipom, od oblačil do nakita in kondomov, seveda tudi pornoindustrijo.
Revija, ki je začela izhajati leta 1953, je razrahljala številne zakone in bila primer nespodobnega tiska. V začetku šestdesetih je Playboy, z istoimenskimi klubi po vsem svetu in televizijsko oddajo Playboy Penthouse (pozneje Playboy After Dark), začel dobivati svojo podobo kot znamka. Vrhunec je revija dosegla na začetku sedemdesetih, ko je mesečna naklada presegla 5,6 milijona izvodov, piše Intelligencer.
Več kot le revija z golimi dekleti
Prodaja revije je čez desetletja vztrajno upadala, tudi pod 500.000 izvodov, mnogi krivdo pripisujejo vsebinam, ki so zamenjale fotografije golih žensk. "Ljudje so danes le en klik stran od brezplačne pornografije v vseh mogočih oblikah in na tem razpotju je objavljanje golih fotografij v reviji postalo zastarelo," pojasnjujejo pri Playboyu. V kultni reviji za odrasle so se tako začele pojavljati fotografije oblečenih žensk, resda v izzivalnih držah, in članki.
Playboy je ženske predstavil kot željna bitja, ne le pasivne seksualne predmete, čeprav se je revija več kot 60 let predstavljala pod geslom "Zabava za moške". Legendarni Hefner Playboya ni nikoli dojemal kot le revijo z golimi dekleti. "Vedno sem jo videl kot revijo o življenjskem slogu, s poudarkom na seksu." Čez leta so pri ustvarjanju revije sodelovali tudi številni priznani pisci, bili objavljeni številni poglobljeni intervjuji z zgodovinskimi osebnostmi, kot so Martin Luther King, Malcom X, Fidel Castro in John Lennon.
"V preteklosti smo izgube lahko upravičili s trženjsko vrednostjo blagovne znamke, a treba je razmišljati napredno," pravi Kohn. Z znamenitim logotipom z zajčjimi ušesi ustvarjajo dobiček, medtem ko revija tone v rdečih številkah. Ustavitev tiska se je zato zdela popolnoma logična poteza. Kljub govoricam še ni znano, ali se revija poslavlja za vselej.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje