Samo v Veliki Britaniji so lani prodali za več kot 100 milijonov funtov sestavljank, kar je kar 38 odstotkov več kot leto prej, preseneča pa predvsem to, da so lani prvič prodali več sestavljank z motivi za odrasle kot pa z otroškimi motivi. Sestavljanke so namreč že desetletja prisotne na trgu igrač, kjer so imele manjšo, a zvesto bazo oboževalcev. Nato pa se je lani zgodila "koronska" ustavitev javnega življenja in vse obrnila na glavo.
Medtem ko so se številni zatekli pred televizijske in računalniške zaslone, so si drugi našli malo zahtevnejšo zabavo – in že spomladi proizvajalcem sestavljank skorajda izpraznili skladišča. "Povpraševanje je bilo res neverjetno, proizvajalci so nam razlagali, da bi lahko prodali kar koli, celo podobo beline, vse zaloge so jim lani pošle dvakrat, spomladi v prvem valu in potem znova pred božičem," za Guardian pojasnjuje Frédérique Tutt iz podjetja za raziskave trga NDP, ki je pristojna za trge igrač in otroške opreme.
Najpogosteje prodajana je sestavljanka s 1000 koščki, ki stane dobrih 10 evrov, kar pomeni, da so za razmeroma majhen denar – in to je v obdobju, ko je prihodnost negotova, prihodki pa praviloma nižji oz. jih sploh ni, ključno – ljudje dobili "ure in ure zabave", pravi Tuttova. Eden največjih in najbolj priznanih izdelovalcev sestavljank je nemški Ravensburger, kjer so se pohvalili, da so se jim prihodki lani povečali za kar petino, na 632 milijonov evrov, pri čemer navajajo, da so po svetu razposlali več kot 28 milijonov sestavljank, kar je za tretjino več kot leto prej.
Predsednik uprave Ravensburgerja Clemens Maier ob tem priznava, da so kmalu po razmahu pandemije zaslutili svojo priložnost in povečali proizvodnjo sestavljank v obeh svojih tovarnah, v Nemčiji in na Češkem, a jih je povpraševanje pred decembrskimi prazniki vseeno presenetilo, tako da je "povpraševanje po določenih izdelkih žal preseglo ponudbo".
Tudi po novem letu so nekateri najbolj priljubljeni motivi v "srednjih" velikostih še vedno razprodani, britanski ljubitelji sestavljank pa zaradi brexita še težje najdejo sestavljanko zase, še piše Guardian. Zaradi zaostrovanja epidemiološke slike po Evropi medtem Frédérique Tutt pričakuje, da bo prodaja sestavljank cvetela še vsaj do poletja: "Potem pa bodo ljudje znova našli kakšno vznemirljivejšo dejavnost, na primer potovanja, obiske kinematografov, restavracij ... a nekateri bodo ohranili tudi to dejavnost, saj so ugotovili, da jim je tovrstno preživljanje časa preprosto všeč."
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje