Kot je na svoji spletni strani objavil Nacionalni inštitut za javno zdravje (NIJZ), bo njihova epidemiološka služba podatke, ki jih bodo potniki posredovali z evropskim elektronskim obrazcem, uporabila za hiter stik s potniki in njihovimi stiki za preprečevanje nadaljnjega širjenja bolezni in zaščito zdravja potnikov. Obrazec bo namenjen vsem potnikom, tako tujcem kot slovenskim državljanom, ki bodo vstopali v Slovenijo z letalom ali ladjo. To bo veljalo za vse polete, tudi zasebne, v ladijskem pa samo za potnike ladij za križarjenje, pojasnjujejo na NIJZ-ju.
Izpolnjevanje obrazca sicer za zdaj ne bo obvezno. Potnika bo o tem, da mora za vstop v Slovenijo izpolniti ta obrazec, obvestil prevoznik, ali bo potnik ta obrazec potem izpolnil ali ne, pa se za zdaj ne bo preverjalo, pojasnjujejo na ministrstvu za zdravje. "Gre izključno za orodje, ki je v strokovno pomoč epidemiološki službi pri hitri identifikaciji visokotveganih stikov in v interesu osebe, da bo o takšnem stiku hitro obveščena," so poudarili.
Obrazci so sicer namenjeni vsem posameznikom, tudi če potujejo z družino ali kot del skupine. Lahko pa se bo uporabil en uporabniški račun za oddajo do petih obrazcev za družino ali člane skupine. "Podatki ljudi, ki bodo obrazec dPLF izpolnili, bodo samodejno preneseni v elektronsko bazo NIJZ-ja. Šele v primeru identifikacije visokotveganih stikov jih bo uporabil dežurni epidemiolog, ki bo ljudi o tem obvestil in jim podal nadaljnja navodila za ukrepanje," so pojasnili na NIJZ-ju. Posadki letala ali ladje tega obrazca ne bo treba izpolniti. Prav tako ga ne bo treba izpolniti potnikom, ki bodo ostali v tranzitnem območju letališča.
Slovenski obrazec dPLF je že del evropskega elektronskega sistema PLF in je dostopen na spletu. Obrazec omogoča lažje in hitrejše zbiranje ter izmenjavo podatkov med državami članicami EU-ja, s čimer je sledenje stikom potnikov učinkovitejše in uspešno. Uporabo tovrstnega obrazca je sicer uvedlo več držav. Enotni evropski obrazec poleg Slovenije uporabljata še Malta in Italija, še 13 članic EU-ja pa ima svoje podobne nacionalne obrazce za sledenje potnikov, ki jih morajo ti izpolniti pred vstopom v državo.
Večinoma se obstoječi sistemi za sledenje potnikov uporabljajo v zračnem prometu, v ladijskem prometu je ta način uvedlo 12 članic EU-ja, v desetih pa se ta sistem uporablja tudi v kopenskem prometu, je navedel NIJZ.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje