"Po prvem dnevu ponovnega in delnega odprtja šol in vrtcev pa tudi po desetem tednu izobraževanja na daljavo, kot načrtovano, učenke in učenci ter dijakinje in dijaki prav v teh dneh opravljajo še svoja zadnja ocenjevanja in se počasi, a zanesljivo približujejo procesu zaključevanja ocen, s tem pa vseh učnih obveznosti tega šolskega leta," je na torkovi dopoldanski novinarski konferenci vlade pojasnila šolska ministrica Simona Kustec.
Približno polovica vrtčevskih otrok je včeraj spet vstopila v vrtce. "Veselja in smeha, pa tudi kakšne solzice ni manjkalo, ne pri otrocih kot tudi ne pri starših," je dejala ministrica. Delo je po zagotovilih ravnateljev dobro steklo, spoštujejo se varnostni in higienski ukrepi. Nekaj vrtcev je po besedah ministrice že sporočilo, da se bo po 1. juniju vanje vrnilo še večje število otrok, zato bo potreben ponoven pregled in nova ocena smernic NIJZ-ja.
Prvi dan v osnovnih šolah je bil podoben, je zatrdila. Med glavnimi zagatami so nekatere osnovne šole zaznale predvsem prostorske težave zaradi varnostne razdalje, kot zahtevajo ukrepi NIJZ-ja, še posebej pri športnih aktivnostih, pa tudi v podružničnih šolah. Varnostno razdaljo je v teh fazah vzgojno-izobraževalnega procesa težko popolnoma zagotoviti, a vendar učitelji v največji meri skrbijo za upoštevanje varnostnih smernic, zatrjuje ministrica.
Sporne maske v prvi triadi OŠ
Kot sporno je bilo na novinarski konferenci omenjeno nošenje mask v OŠ v prvi triadi, saj morajo otroci videti obrazno mimiko. Poleg tega tudi vzgojiteljice v vrtcih mask ne nosijo.
Ste razmišljali o rahljanju ukrepov glede mask? "Učitelji prve triade so prav ta isti problem izpostavili in me prosili, naj prenesem strokovnemu delu v NIJZ-ju to vprašanje, pobudo, prošnjo ‒ ali bi lahko kaj naredili glede tega ukrepa? Vsekakor bomo poskušali tudi tule poiskati kakšno malo boljšo rešitev," je odvrnila.
Številni pedagogi, razvojni in klinični psihologi opozarjajo, da tak način dela škodi najmlajšim. "Verjemite mi, da se vsi zelo trudimo, v prvi vrsti učiteljice in učitelji, da so pozorni na ta čustveni del ponovnega prihoda in sodelovanja z otroki. Dajemo vse od sebe, smo v vseh skupinah, ki pišejo priporočila, tesno povezani s tem delom stroke," je še pojasnila.
Poziv ravnateljev in manifest učiteljev
Združenje ravnateljev Slovenije je na ministrstvo naslovilo prošnjo za premik začetka datuma vrnitve učencev 9. razreda na 1. junij. Nekateri ravnatelji so podali pobudo za vrnitev tudi učencev 4. in 5. razreda, drugi pa za vrnitev vseh učencev s 1. junijem. "Kar lahko povem, je, da bomo vse pobude skrbno pretehtali, tako z vidika aktualnih izkušenj kot z vidika epidemiološke ocene stanja v državi in z vidika smotrnosti glede na strokovne smernice in kadrovske zmožnosti šol," je zatrdila ministrica.
Učitelji so spisali manifest, ki ministrstvo za šolstvo opozarja, da je zaprtost osnovnih šol za otroke 2. in 3. triade poseg, ki po preklicu epidemije najranljivejšim v družbi grobo krši pravico do izobraževanja. Šole je zato treba odpreti za vse učence, pozivajo.
Kako komentirate ta poziv za vrnitev vseh učencev v šole? "Dobivamo številne pozive. Eni so takšni, drugi pa pravijo ravno nasprotno, naj pravzaprav ne pošljemo v šolo niti v vrtec nikogar več. Tisto, kar smo mi poiskali v danem trenutku, je najrealnejša možnost izvedbe vzgojno-izobraževalnega procesa," je poudarila kontradiktornost predlogov.
Učitelji v manifestu opozarjajo tudi, da gre celo za kršenje ustave. "57. člen ustave je jasen in pravi, da je obveznost države, da zagotavlja izobraževalni proces. V danih razmerah je tisto, kar država lahko zagotovi in uspešno usmerja, proces, kakršen zdaj poteka. To pomeni, nemoteno nadaljnje izobraževanje, delno za določeno število učencev in dijakov v razredih, za preostale pa na daljavo," je ministrica zavrnila očitek.
Srednješolci 30. maja na maturo
Glede srednjih in poklicnih šol učni proces poteka predvsem v luči priprav na učne izpite in maturo. Dijaki zaključnih letnikov bodo uradno šolsko leto končali ta petek, 22. maja, naslednjo soboto, 30. maja, pa bodo opravljali prvi maturitetni preizkus iz angleščine. Glasbene šole večinoma nazaj vključujejo vse učence, kadrovskih težav nimajo.
Specialni pedagogi težko pomagajo na daljavo
Še vedno nas čaka nekaj dela s šolami s prilagojenim programom, za te namene bo danes dodatno srečanje s predstavniki NIJZ-ja in preostalo stroko, na kateri bodo iskali možnosti za mobilnost učiteljev dodatne strokovne pomoči. Šole namreč sporočajo, da je takšno pomoč težko izvajati na daljavo, je pojasnila Kustečeva.
Otroci s posebnimi potrebami so najranljivejša populacija otrok, ki pomoč specialnih pedagogov res nujno potrebujejo.
Zakaj se dodatna strokovna pomoč ne izvaja v šoli? "Da. Prav to sem omenila že v nagovoru. Aktualna priporočila NIJZ-ja so takšna, da naj se ne bi zagotavljala mobilnost učiteljev pomočnikov med različnimi šolami. Otroci s posebnimi potrebami so v različnih šolah, pomočnik pa en sam. Tu zdaj iščemo rešitev, kako bi to premagali v dobro teh šolajočih se otrok, da bi resnično imeli pomoč neposredno in osebno. Absolutno se strinjam, da je velika razlika, ali to počnemo na daljavo ali pa v medsebojnem stiku," je odogovorila.
Kako realna je možnost, da bi se še v tem šolskem letu v šolo vrnili vsi otroci? "Kot rečeno, opazujemo epidemiološko sliko, zelo realno gledano bi rekla, da v prvih dveh tednih to ni ravno mogoče. Razlogov je več vrst. Še vedno moramo biti preventivni in zaščitno usmerjeni zaradi možnosti ponovnega pojava virusa. Ravno v teh dneh večina učencev zaključuje ocene, vse svoje obveznosti in sama vrnitev v šolo tudi terja premik, poseben odmor, iz enega izobraževanja v drugo obliko. Kar premakne klasičen bioritem izobraževanja, ki so se ga zdaj navadili, ravno v zadnjih dneh, ko so že pred ciljem. S tega vidika je treba to spoštovati," je na novinarsko vprašanje odvrnila ministrica.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje