Številni poleti pozabijo, da sončenje ni zdravo in da tudi rjava barva kože dokazuje, da je bilo sevanja preveč, zato se je povrhnjica ustrezno zavarovala.
Dva izdelka s črno piko
Kot je povedal Boštjan Okorn, vodja testiranja na ZPS-ju, so letos potrošniške organizacije preizkusile sredstva za zaščito pred soncem z visokim zaščitnim faktorjem SPF 30, ki je primeren za vso družino in dovolj močan, da dobro ščiti celo poletje.
Na letošnjem testiranju sta po besedah Okorna črno piko (zaradi nezadostne zaščite UVB oz. UVA) dobila dva izdelka.
Še vedno veliko trditev o večvrednosti določenih izdelkov
V zadnjih letih je bil po podatkih ZPS-ja pri označevanju in navodilih za uporabo sredstev za zaščito pred soncem narejen velik napredek. "Naša merila so dokaj stroga, saj za zelo dobro oceno zahtevamo, da nas proizvajalec z vsebino nalepke, ki mora biti na osnovni embalaži, opozori na številne podrobnosti, povezane s sončenjem in z uporabo sredstva za zaščito," je povedal Okorn in dodal, da se številni proizvajalci še vedno radi pohvalijo z različnimi trditvami o večvrednosti njihovih izdelkov. Ob tem je Okorn poudaril, da je bilo sredstvo dermatološko preizkušeno in da je brez parabenov in alergenov.
Na ZPS-ju še opozarjajo, da se posledice pretiranega sončenja ali uporabe napačnega sredstva za zaščito pred soncem ne pokažejo vedno takoj, zato vsem sredstvom za zaščito še vedno ne moremo povsem zaupati.
Proizvajalci bodo morali označiti, če bo izdelek vseboval nanodelce
Glede informacije, ki se je spomladi pojavila v slovenskih medijih, da naj bi cinkov oksid povzročal raka, so v sporočilu za javnost na ZPS-ju zapisali, da je ta sestavina v sredstvih za zaščito pred soncem lahko uporabljena kot filter za sevanje UVB in UVA. Žal tudi na ZPS-ju pri testih vsako leto znova ugotavljajo, da ne obstaja metoda, s katero bi lahko določili vsebnost nanodelcev.
Na tem področju bo zato potrebnih še veliko raziskav, je povedal Okorn in dodal, da so na ZPS-ju navdušeni nad novostjo, da bodo morali proizvajalci od leta 2013 označiti na embalaži, če bo njihov izdelek vseboval nanodelce.
Sončna očala kot statusni simbol
Pred kratkim je bil narejen tudi test sončnih očal, pri katerem so raziskovali, ali dražja očala predstavljajo tudi boljšo zaščito. Kot je pojasnila Urša Šmid Božičevič iz ZPS-ja, so na testu preizkusili očala v širokem cenovnem razredu, saj jih je zanimalo, ali so cenejša očala ravno tako učinkovita kot tista prestižnejših blagovnih znamk.
Poškodovane leče (npr. opraskane) lahko prepuščajo UV-žarke, zato takšna očala niso več primerna za uporabo.
"Razlike v cenah očal so res velike, saj bi lahko na trgu našli še precej dražja očala, kot so bila najdražja med tistimi, ki smo jih preizkusili na testu. Zagotovo pa sončna očala sodijo med izdelke, za katere so potrošniki pripravljeni plačati več, če je le blagovna znamka prava. Na neki način so očala postala statusni simbol," je dejala Šmid Božičevičeva.
Vsa očala na testu ustrezala evropskemu standardu
Glede rezultatov testa je navedla, da so vsa očala na testu ustrezala evropskemu standardu, ki določa, da lahko očala, ki so na trgu, prepuščajo 5 odstotkov UV-žarkov z valovno dolžino do 400 nanometrov (torej A in B).
Čeprav ustrezno zaščito zagotavljajo vsa, je res, da so lahko razlike v izdelavi velike. To se je pokazalo tudi pri očalih na testu. Razlike so bile po besedah predstavnice ZPS-ja predvsem pri odpiranju in zapiranju držal in pri izdelavi okvirjev.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje