Največ uporabnikov MMC-ja je starih od 20 do 29 let. Foto: MMC RTV SLO
Največ uporabnikov MMC-ja je starih od 20 do 29 let. Foto: MMC RTV SLO
MMC povečuje število obiskovalcev

MMC-jev portal je aprila, ko je potekalo spomladansko merjenje, obiskalo 460.999 različnih ljudi, oktobra, v času jesenskega merjenja, pa 511.046 različnih obiskovalcev. Doseg (koliko različnih ljudi je v obdobju meritve obiskalo spletno stran) se je MMC-ju tako povečal za okoli 10 odstotkov. Na prvih treh mestih so se najbolj obiskane strani nekoliko pomešale. Najbolj obiskana je stran 24ur.com, sledi najdi.si ter siol.net.

Drugo mesto med medijskimi portali, ki ponujajo novice, je MMC-jev portal dosegel med 114 spletnimi stranmi, ki so sodelovale v raziskavi Moss Slovenske oglaševalske zbornice. Med prvih deset so se uvrstile še naslednje spletne strani: bolha.com, podnapisi.net, avto.net, zurnal24.si, tis.telekom.si in genspot.si.

Spletno stran, ki jo pravkar prebirate, je obiskalo 39,5 odstotka rednih uporabnikov interneta oziroma 25,6 odstotka slovenske populacije med 10. in 75. letom. Nekaj manj kot 80 odstotkov obiskovalcev ima slovenske IP številke, nekaj manj kot 20 odstotkov uporabnikov pa ima tuje IP-številke. Kot je povedala Patricia Cucin, direktorica raziskav pri Aragonu, ki je opravljal raziskavo, se je število obiskov s tujih IP-številk povečalo vsem spletnim stranem, saj sta dva slovenska internetna ponudnika poleti zamenjala IP-številke.

Sicer je doseg vseh 114 merjenih strani znašal nekaj več kot 2,2 milijona obiskovalcev. Raziskava je potekala od 29. septembra do 26. oktobra s pomočjo avtomatskega merjenja, telefonske ankete in spletne ankete.

Še zanimivost: od spomladi leta 2006, ko je potekala prva raziskava Mossa, pa do oktobra letos se je s 70 na 53 odstotkov zmanjšal delež namiznih računalnikov, s katerih uporabniki dostopajo do interneta, v primerjavi s prenosnimi računalniki. Podatki pa se ujemajo s povečanjem prodaje prenosnih računalnikov v Sloveniji, je povedala Cucinova.

Novosti pri merjenju obiskanosti spletnih mest
Od spomladi naprej bo Slovenska oglaševalska zbornica obiskanost spletnih mest merila vsak mesec. Do zdaj so namreč merjenja potekala le aprila in oktobra. Ponudili pa naj bi tudi odgovore na nekatera bolj kvalitativna vprašanja, na primer, koliko časa uporabniki porabijo na določeni spletni strani.

A. M.

MMC povečuje število obiskovalcev